Avatar billede Slettet bruger
28. november 2014 - 13:29 Der er 2 kommentarer

HVIS formel i Excel

Jeg vil gerne oprette en formel i Excel som henter en bestemt celle hvis et kriterium er opfyldt.

Jeg har 4 navne og fire telefonnumre i hver deres celler.

Navn og telefonnummer skal så hentes over til en anden celle.

Jeg vil gerne have, at når jeg skriver et navn i cellen, at den så automatisk henter telefonnummeret der passer til navnet, så man ikke også skal skrive dette.

Jeg kan få det til at fungere med ét navn med en simpel HVIS-formel, men ved ikke hvordan jeg skal bygge det op når der er flere navne.
Avatar billede lordnelson Seniormester
28. november 2014 - 18:02 #1
Kan det ikke laves med Lopslag istedet ?
Avatar billede anedi Ekspert
04. december 2014 - 17:28 #2
Med dine navne og telefonnumre i cellerne A1:B4, og det navn du vil slå op i celle C1, kan du indsætte et lopslag i celle D1:

=lopslag(C1;A1:B4;2;falsk)

Vh
Anedi