Avatar billede GMB80 Nybegynder
28. november 2014 - 15:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Primære søgeord er lavt rangeret på Google, hjælp

Jeg har lavet en side med gode tips og ideer til en kolonihave, her er siden:
                  http://www.kolonihave-tips.dk/

Der er lavet søgemaskineoptimering på siden, men af uforståelige årsager er siden meget lavt rangeret på Google ved søgeordet "Kolonihave".
Kombinationer af Kolonihave/kolonihavehus og ideer/inspiration ligger siden højt.

Nogle der kan spotte hvorfor siden ligger så lavt ved søgninger på "Kolonihave"?
Avatar billede cht22 Professor
28. november 2014 - 22:32 #1
Det er nok fordi søgning på kolonihave ikke er specifikt nok.

Hvis man søger efter "kolonihave tips" giver det et bedre resultat.
Avatar billede madx Nybegynder
30. november 2014 - 11:58 #2
Hej,

Man skal kravle før man kan gå, forstået på den måde at dit site gør det fint til en start på temaet, men at på så konkurrencepræget og generisk et ord som

kolonihave med ca. 226.000 resultater (0,36 sekunder)

Kommer du ikke bare på side ét fordi du har bygget et site om kololonihave(r).

SEO på store ord, bygges over tid:

Mål 1: Godt optag, side 1 på kombinationer
Mål 2: Toppen af side 1 på kombinationer (kol.+råd/hjælp/idéer/osv.)
Mål 3: Placeret første sider på kolonihave/kolonihaver
Mål 4: Placeret side 1 på kolonihave/kolonihaver
Mål 5: Placeret Top 3 på kolonihave/kolonihaver

Mål 5 opnås både med brug at intern SEO, men også ekstern SEO/linkbuilding.

Det opnås over tid, for hvis du kører for hårdt på med fx linkbuilding fanger Google dig.

På "kolonihavehus fugt" hvor konkurrence er ca. 13000 ligger du i bunden. Det er ok, men ikke prangende - og slet ikke ift. at ville i toppen på temamet "kolonihave".

Der er et stykke vej igen :) Henrik
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2014 - 03:55 #3
kolonihaver er ikke lige det mest hotte emne i verden, derfor kommer det ikke højt op. søger man istedet på at købe en ny tlf, så vælter det frem med butikker der har nyeste iphone til salg.
Avatar billede madx Nybegynder
01. december 2014 - 05:52 #4
Dén havde jeg ikke lige set komme, at Google skulle ranke efter om emne A er "hot" - og at det skulle give mening at et helt andet emne, emne B har høj konkurrence.

Tror da vist diverse SEO guides skal skrives helt om så :)

PS: Skulle denne kommentar have karaktér af sort tale, så er det utilsigtet, men nok det mest relevante ;)
Avatar billede GMB80 Nybegynder
01. december 2014 - 13:50 #5
Tak for svaret madx

Grunden til at jeg spørger er at jeg med en anden side ret hurtigt kom på side 1 på Google, og det er endda med et endnu bedre kendt søgeord (452000 resultater).

Derfor tænkte jeg at der var et eller andet jeg havde overset, men det lyder til at jeg bare skal væbne mig med tålmodighed.