Avatar billede max-payne Nybegynder
30. november 2014 - 09:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ændring af lyd nivu på DVD

Jeg har downloadet Accept 2014-07-31 Wacken Open Air Festival Black Stage, Wacken, Germany - ProShot.
Den blev transmiteret på WDR af både Arte og ZDF Kultur.
Desværre er det galt med begge transmitioner.
Lyd nivuet falder omkring 20-25 db ved overgangen mellem track 5 og 6, ca 18 minutter inde i DVDen.
Kan jeg ændre Lyd nivuet så det bliver ens på hele DVDen, og hvordan ?
Det er også galt med Saxon 2014-07-31 Wacken Open Air Festival Black Stage, Wacken, Germany - ProShot.
Som også blev transmiteret på WDR af både Arte og ZDF Kultur.
Saxon DVDen ændre lyd nivu flere gange igennem konserten.
-
200 point gives for en god Dansk vejledning - TAK.
Jeg kører stadig XP 32 og 64 bit.
Avatar billede eurositi Ekspert
04. december 2014 - 19:41 #1
Det ser ud som om XMedia Recode kan løse problemet:
http://www.xmedia-recode.de/

Det lyder som om du har brændt en DVD på basis af nogle videofiler? Hvis du stadig har videofilerne, kan du indlæse filerne direkte i XMedia Recode. Hvis du kun har DVD'en, kan du bruge MakeMKV (www.makeMKV.com) til at genskabe filerne.

I XMedia indlæser du hver fil.
Markér en video. Nu kan du gå til fanebladet Audio.
Hérpå vælger du "Volume correction" i den hvide menu til venstre.
I denne undermenu kan du vælge typen af lyd-korrektion.
Jeg tror, at du skal vælge "Volume Normalization" for at skabe et ensartet lydniveau.
Avatar billede max-payne Nybegynder
06. marts 2015 - 14:22 #2
Det lyder som et godt svar, bortset fra at jeg kan bruge MakeMKV til at genskabe filerne.
MakeMKV laver vel MKV filer.
Orginal filerne er helt sikkert TS eller M2TS.
Jeg vil tro at TS filerne har været på 35-50 GB.

Du får point nu  Spm lukkes

Håber på et godt resultat
Avatar billede eurositi Ekspert
19. april 2015 - 21:57 #3
Tak... Lige en lidt forsinket opfølgning.

Grunden til, at mange gratis programmer benytter MKV som container er netop, at dette format (modsat MP4 osv.) er det eneste, som tillader alle typer af video og lyd. MP4 er mere kræsent. Har du f.eks. en optagelse med DTS eller AC3 surround-lyd, som er meget almindeligt på professionelle Blu-ray og DVD'er, bliver du tvunget til at forringe lydformatet til almindelig stereo, når du skifter til MP4.

Men du er ikke "låst" til MKV, bare fordi MakeMKV benytter det...
I XMedia Recode kan du ganske enkelt ændre filformatet til noget andet (f.eks. MP4). Bare indlæs filen. Angiv output til f.eks. MP4. Gå så til fanen "Video". Hér vælger du "Copy" i stedet for "Convert". Du kan evt. gøre det samme med lyden.

Herefter klikker du bare på "Add job" og starter processen - det tager ganske få sekunder, for der skal IKKE omkodes noget. Nu har du nøjagtig den samme video som i MKV-containeren - nu bare i en MP4-container.