Avatar billede bitvender Nybegynder
30. november 2014 - 17:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VHS til DVD - splitkabel til "opdeling" af lyd ?

Hej alle !
Jeg er igang med at overføre en masse gammelt Hi8 video og VHS til min PC og skal efterfølgende have brændt nogle DVD er hvis ikke bare jeg lader det ligge på en hd. Til det formål har jeg indkøbt en converter (Logilink) og det fungerer grundlæggende smertefrit.

MEN
Mit videokmera er et gammelt Sony og fra det er der kun 2 udgange : et gult video og et hvidt lyd stik. Problemet er at converteren har 2 lydindgange (eller kabler) : 1 rødt og et hvidt. Det betyder at jeg kun kan sende lyd til enten højre eller venstre "højttaler" (eller kanal eller hvad det nu hedder). Er der nogen der ved om der findes et split kabel eller y kabel eller hvad sådan noget nu hedder, der tager lyden ind på et alm hanstik og deler det ud på 2 hanstik ??.. monolyd er helt ok, jeg skal bare have det på begge kanaler.

Jeg ved ikke hvad jeg skal lede efter på nettet ... findes det som standard eller er det noget specielt ?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2014 - 17:37 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2014 - 17:39 #2
Og så skal du bare have et almindeligt stereo phonokabel videre som du sikkert allerede har :-)
Avatar billede bitvender Nybegynder
30. november 2014 - 17:56 #3
... Ja sgu :-)... hvis der ikke findes et med 3 hanstik :-)) ting er besværlige når man ikke kan de rigtige ord...

Hvis det var dit svar er der point :-) Tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2014 - 18:07 #4
prøver at kigge efter
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2014 - 18:20 #5
Nej det er ikke en "normal" ledning, så derfor er det typisk korte ledninger man man rette ting med. Man kan købe en tilsvarende med to hanstik til et hunstik, men så  skal du bruge en enkelt stik phono ledning, som du måske har til kameraet:
http://www.av-cables.dk/subwoofer-splitter/standard-subwoofer-splitter.html
Bedre kan jeg desværre ikke gøre det, så det må være mit svar