Avatar billede stenen Nybegynder
30. november 2014 - 21:27 Der er 6 kommentarer

Udfordringer med streaming

Jeg undrer mig såre. Når jeg streamer film eller andet på pc, iPhone eller iPad, kører alt ok med mine 20 MB forbindelse fra You See.
Vil jeg derimod se en film på mit Smart-tv (Samsung UE32F6475SBXXE), ja så stopper filmen op flere gange, og jeg må starte forfra. Routeren kører med fast forbindelse til tv-et. Jeg har taget diverse tests af hastighed og har fundet den optimale kanal. Kan I hjælpe mig? Er det routeren eller tv-et?
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2014 - 03:42 #1
det er selvfølgelig tv'et
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2014 - 03:42 #2
der må da være nogle indstillinger inde i tv ?
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2014 - 03:43 #3
og ydermere, glem det medmindre du har en gigabit router
Avatar billede chalde Seniormester
01. december 2014 - 07:34 #4
#3 Hvorfor? Hvis forbindelsen der leveres ikke kommer i nærheden af gigabit (20mbit), hvorfor vurderer du at der er behov for at der skal kunne routes med gigabit?
Avatar billede stenen Nybegynder
15. december 2014 - 16:52 #5
Jeg har faktisk selv tænkt på, om en bedre router kunne være løsningen, men da mit tv er af mærket Samsung, kunne det også være det, da jeg har læst mig frem til, at det kan have nogle skavanker. Det er et SMART og ca. 3 år gammelt.
Avatar billede stenen Nybegynder
30. december 2014 - 08:54 #6
Jeres overvejelser og svar ligger helt i tråd med, hvad jeg har fået oplyst hos Hifi-klubben og en it-butik på Falkoner Alle. Jeg må leve med det, indtil jeg får råd til et nyt TV, for konklusionen må være fejl i tv. Jeg takker for jere input.