Avatar billede Datvid Nybegynder
01. december 2014 - 01:05 Der er 1 kommentar

Udnytte en mulighed, som førtidspensionist

Jeg fik tilkendt førtidspension Okt. 2012, efter et meget voldsomt overfald. De skyldige blev alle 3 fængslet i 4 år og 9mdr.
Jeg valgte at indbetale til Supplerende arbejdsmarkedspension, samme dag min førtidspension trådte i kraft! Jeg blev ikke informeret om, at jeg også indbetaler 300kr hver måned til ATP. Min spørgsmål: Har jeg som førtidspensionist mulighed for, enten at bestemme hvorledes pengene investeres, da jeg er af den overbevisning, at det vil være fornuftigt at investere i fast ejendom! Jeg betaler PT således 270kr månedligt til ATP og 400kr til Supplerende arbejdsmarkedspension! Har jeg rettigheder, som andre "normale" ikke kan benytte sig af. Både hvad angår ATP, men også supp. indbetaling! Kan jeg f.eks droppe ATP, få pengene udbetalt og efterfølgende investere dem i f.eks mine forældres hus? Sagen er den, at min far døde forrige måned, og min mor er nu tvunget til at flytte fra hus og hjem! Kan jeg som førtidspensionist vælge at investere mine månedlige indbetalinger til Suppl. i denne ejendom og samtidig få udbetalt ATP pengene og også putte dem i huset? Hvilke muligheder/rettigheder har jeg egentlig, som førtidspensionist med bl.a 5 diagnoser og en flere års vurdering, som netop er blevet godkendt. Dvs. Jeg har nu 25% méngrad og 100% tabt erhversevne! Hvad kan jeg egentlig bestemme og hvordan skal jeg gå frem ad i en sådan sag!
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2014 - 03:35 #1
jeg synes du skal spørge ATP om hvad du kan.
men efter hvad jeg ved så har man ingen indflydelse om de investerer dine penge i klyngebomber (har nogle gjort)

fast ejendom er noget værre lort, husene taber kun værdi, medmindre de bliver moderniseret for 500k+