Avatar billede Skypephone Nybegynder
01. december 2014 - 17:43 Der er 5 kommentarer

Skype offline

Kan nogen hjælpe med Skype? Jeg bruger dette en del, men har nu fået problemet, at jeg ofte ikke hører et opkald. Årsag synes at være, at Skype ikke er online på Ipad, når den ligger ubrugt, men tændt. Når jeg så åbner ved tryk på iconen, så logger Skype sig (mig) på. Ergo har jeg ikke fået opkaldet, fordi Ipad'en var offline. Har tidligerer ikke haf t dette problem. Hvordan sikrer jeg at Skype altid er logget in, når Ipad, som altid, ligger tændt, men blot slumrer, på stand by??
På forhånd tak
Skypephone
Avatar billede claes57 Ekspert
01. december 2014 - 18:00 #1
indstillinger - ned til skype. ved meddelelser aktiver alle (specielt 'vis på låst skærm').
Jeg har så automatisk viderestilling, så min telefon ringer hvis jeg ikke er online på skype. Det koster lokal takst (via min skype-konto) - men så misser jeg ikke opkald.
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. december 2014 - 21:17 #2
Dit problem ligger implicit i, at du tillader IPAD at slumre.
Det er jo logisk, at når din IPAD er i slumretilstand, så er der ikke internetadgang, da alle funtioner er sat offline.
Din IPAD skal altså være online hele tiden, hvis du ønsker at Skype skal være tilgængelig alltime.
Claes57`s løsning kan meget vel blive ret dyr, da du jo betaler viderestilling af opkald  til din mobil, og hvis opkaldet kommer fra en anden international forbindelse, så kan det hurtigt blive dyrt.
/ptj_11
Avatar billede claes57 Ekspert
01. december 2014 - 21:30 #3
Viderestilling er kun til lokal takst. Hvis en Skype fra USA kalder og man selv er i Kbh, så er det takst fra kbh, og ikke USA. Typisk 30øre/min. Du kan se regler på Skype. I det øjeblik man tager tlf kan man jo bare sige - jeg skyper lige dig tilbage om et øjeblik. Så tager samtale vel 15-20 sekunder og koster 10 øre.
Avatar billede Skypephone Nybegynder
01. december 2014 - 22:48 #4
Tak for svar på mit problem. Viderestilling er naturligvis e mulighed, men lid en omvej.

Ptjs reaktion om mangl mulighed for at modtage opkald, når Ipad slumrer.... Ja, så har blot anvendt forkort terminologi. Min Ipad er ikke offline - den modtager mails hele tiden, er altså på Nettet. Ordrt slumrer må altså være forkert.
Hvorfor falder Skype så ud af sin login? I øvrigt har dette virket i de seneste 3 år, indtil for et par mdr. siden. Kan problemet være skabt af en OS opdatering?

Skypephone
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2014 - 05:13 #5
Det kan godt være opdatering. Fx har min DR app kørt fint i 7, men i 8 falder den ud ind i mellem - specielt hvis der sker andet wifi (fx får mail). Er DR kørende synligt, så er den mere stabil - men der er altså problem men wifi ressourcer og skift uden at tabe session.