Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
02. december 2014 - 17:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Macbook Pro larmer efter ny SSD?

Hej,

Installerede for nylig en Samsung Evo 850 Pro i min Macbook Pro Mid 2012, og det virkede upåklageligt i starten, men nu kører blæseren på fuld drøn konstant, selvom jeg f.eks. bare surfer på nettet.

Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede A1IT Nybegynder
02. december 2014 - 22:23 #1
Hej Dragon,

Dette skyldes at Apple kun understøtter harddiske de selv leverer, altså selve software delen som både administrerer og holder øje med hvor varm harddisken er blevet, den virker ikke på tredjeparts diske.

Der findes forskellige slags software som kan styre din mac's blæsere - bare Google "Mac Fan Control", så får du en lang liste. Jeg vil ikke anbefale dig at bruge det, da det kan resultere i din computer overopheder.
Avatar billede A1IT Nybegynder
02. december 2014 - 22:23 #2
Hej Dragon,

Dette skyldes at Apple kun understøtter harddiske de selv leverer, altså selve software delen som både administrerer og holder øje med hvor varm harddisken er blevet, den virker ikke på tredjeparts diske.

Der findes forskellige slags software som kan styre din mac's blæsere - bare Google "Mac Fan Control", så får du en lang liste. Jeg vil ikke anbefale dig at bruge det, da det kan resultere i din computer overopheder.