Avatar billede 2pretty4u Mester
02. december 2014 - 18:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med YouSee Kanaler

Kære alle sammen

Jeg har et problem med mine YouSee kanaler. Jeg har et ældre JVC LCD TV hvor jeg har købt en Tuner til en Denver DVBC 109-HD. Tidligere har jeg kunne se alle mine tilgængelige kanaler, men på det seneste har jeg mistet nogle kanaler. Bl.a. DR HD, TV3+ analog og HD, Kanal 6 analog og HD og det samme med kanal 9.

Jeg har naturligvis geninstalleret kanaler osv, men ej hjælper det. Mit andet TV i huset kan sagtens tage disse kanaler. Det er et nyere Philips TV. Det kan dog ikke finde TV3 Puls, men det kan det andet TV godt.

Hvad kan der være galt? Er Denver tuneren for gammel?

Begge TV sidder tilsluttet via. antenne i væggen. Jeg har dog kun 1 udgang til antenne, så der sidder en "splitter" på, således jeg kan tilslutte 2 antennekabler til den ene udgang i væggen.

Håber i kan hjælpe,

Mvh

Stefan
Avatar billede aphandersen Juniormester
02. december 2014 - 19:44 #1
Hænger det ikke sammen med at YouSee er igang med at udfase en masse af de analoge kanaler for tiden, så du kun kan tilgå den digitale version?

Jeg tror desværre derfor at dit ene TV er for gammelt.
Avatar billede 2pretty4u Mester
02. december 2014 - 20:09 #2
Desværre ikke. For Philips TV'et har DVB-C modtager i sig, og kan sagtens se alle de andre HD kanaler, lige undtagen 3 Puls (som jeg dog ikke mener er HD)

Det andet er i sig selv for gammelt, men derfor har jeg en ekstern DVB-C modtager til den. Kan godt se nogle HD kanaler, men andre, såsom TV 3 HD osv., kan jeg så ikke se. Men Zulu HD, 3+ HD etc. virker. :S
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2014 - 21:43 #3
Prøv at kigge på linkene herunder. Jeg har selv lige været hele omprogrammeringen igennem på mit Sony TV.

http://yousee.dk/tv2015.aspx?cid=email_tv_diverse_nku14_email_u4914

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/tv-pakker/opsaetning/saadan_indlaeser_du_kanaler.aspx

Husk at checke netværks-id:

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/tv-pakker/opsaetning/find_dit_netvaerks-id.aspx

Min egen erfaring er, at en bestemt kanal godt kan optræde flere steder i listen over fundne kanaler ved en geninstallation helt fra bunden. Hvis det samme gør sig gældende i dit tilfælde, så prøv en af de andre
Avatar billede 2pretty4u Mester
02. december 2014 - 22:13 #4
Tak for linkene Milter..

Det har intet at gøre med det nye som YouSee har lanceret i dag. Det har været sådan her længe (1 år ca.) Dog virkede det i begyndelsen, hvor alle kanaler var tilgængelige på både det ene og andet TV.

Hvad der lige gjorde at der er kommet et skifte, det forstår jeg ikke. Dog havde jeg på Philips TV'et ikke adgang til TV3+ HD i går, men jeg har i dag. Dog kunne jeg godt se andre HD kanaler på TV'et, bare ikke TV3+ HD.

Har tjekket alle kanalerne igennem, men alle er "ikke tilgængelige".
Avatar billede vegaz Juniormester
03. december 2014 - 13:28 #5
Hej,

Har haft samme problem nu her, men har lige løst det på følgende måde:

Under Kanal skal "kanal sortering" stå på "Efter LCN" og LCN skal være slået "Til".

Under Netværkssøgning skal man IKKE vælge YouSee som TV udbyder, men man skal gå en gang til venstre og vælge Manuel. Frekvens, Symbolrate og QAM skal være det som YouSee skriver på deres website (skrivende stund 143000, 6875 og QAM64).
Søge type SKAL være "Gratis Kanaler", da det betyder at det er de kanaler som er åbne i forhold til abonnementet.
Netværks ID er i 00100 pt.

Håber det virker :)
Avatar billede 2pretty4u Mester
03. december 2014 - 13:57 #6
Hej Vegaz

Super super super fedt. Det virker nu.

Så reddede du lige "fjernsynskiggeriet" i soveværelset.

Tusind tak for hjælpen,

Smider du et svar?
Avatar billede vegaz Juniormester
03. december 2014 - 14:21 #7
Så lidt :)! God jul
Avatar billede 2pretty4u Mester
03. december 2014 - 18:42 #8
I lige måde :)