Avatar billede stik3 Praktikant
03. december 2014 - 20:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

LookIn funktion mangler

Hej
Jeg er løbet ind i et problem efter funktionen "LookIn" er fjernet efter Access 2007; og må indrømme jeg er lidt af en novice når vi når til koder. Jeg har brugt nedenstående at kigge og åbne Pdf tegninger i arkivet "Pdf arkiv", søgt ud efter feltet i den åbne formular med navnet "Tegningsnr". Det jeg har brug for i dag, er næsten det samme, dog skal koden ikke åbne nogen Pdf'er, men skal der i mod finde og åbne mappe/undermapper med adresser efter formularfeltet "Adresse" i "x:\fælles\adresser\"
Ser frem til at høre fra jer.

On Error GoTo Err_hentogvis_Click

    Dim f As String

    f = Left([Tegningsnummer], 8)
    With Application.FileSearch
        .LookIn = "Y:\Fælles\Pdf arkiv\"
        .FileName = f & "*.*"

        If .Execute() > 0 Then
        RetVal = Shell("C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\" & _
            "Acrobat\acrobat.exe " & .FoundFiles(1), 1)
        Else
            MsgBox "Tegning findes ikke"
        End If
    End With

Exit_hentogvis_Click:
    Exit Sub

Err_hentogvis_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_vis_teg_Click

Left([Adresse], 8)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2014 - 20:44 #1
Har du checket om du har en reference i vba til Adobe.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2014 - 20:46 #2
Eller lignende.. check referencer i din gamle database.
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2014 - 08:31 #3
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2014 - 08:36 #4
Avatar billede stik3 Praktikant
05. december 2014 - 12:10 #5
Jeg syntes desværre ikke jeg kan få nogen af forslagene til at fungere.
Jeg har måske ikke forklaret godt nok hvad modulet egentlig skal kunne.
Pkt. 1 Vi taler om Access efter 2007
Pkt. 2 Forestil jeg står i en formular, i feltet "Adresser" og kører modulet, der så kigger i (som eksempel) C:\xx\yy\adressekartotek, "det" åbner så den mappe der matcher bedst den indtastede adresse i formularfeltet "Adresser"
(f = Left([Adresser], 8))og viser alt indholdet i den,
og tillader redigering af dokumenterne (tekst, pdf'er, billeder og lign)
Den kode jeg gengav var bare et eksempel for funktionen "Application.FileSearch" før Access 2007.
Avatar billede terry Ekspert
05. december 2014 - 12:51 #6
Have your tried with the Class module you can download? As far as I can see it is a replacement for Application.FileSearch

This is taken from one of the comments.

Download the file
Open the VBA editor
Import the file (press CTRL-M)
Create a variable of type FileSearch and use it as usual in any office version before 2007.

Sub Test()
  Dim FS As New FileSearch
  Dim i As Long
  With FS
    .Filename = "*.*"
    .LookIn = "C:\"
    If .Execute > 0 Then
      For i = 1 To .FoundFiles.Count
        Debug.Print .FoundFiles(i)
      Next
    End If
  End With
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2014 - 09:27 #7
?
Avatar billede stik3 Praktikant
11. december 2014 - 10:30 #8
Hej Terry, undskyld ventetiden.
Jeg har prøvet forskelligt, men er desværre ikke nogen "haj" til
VBA. Når jeg prøvede ovenstående, markerer den "FS As New FileSearch" og kommer fejlmeddelsen "Compile error. User-defined type not defined.
Jeg er nok nået dertil, at jeg må acceptere at lige den funktion må jeg undvære, med mindre du har "De vises sten"
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2014 - 10:57 #9
Sounds as though you don't have a FileSearch Class.

Have you done this.
1: Download the file
2: Open the VBA editor
3: Import the file (press CTRL-M)
4: Create a variable of type FileSearch and use it as usual in any office version before 2007.

If you press Ctrl+G the vba window will open. If the Project Explorer is open (CTRL+R) you should be able to see a FileSearch under Class Modules. If you cant then this is your problem.
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2014 - 10:58 #10
Once you have the Class Module for FileSearch the code should work.
Avatar billede stik3 Praktikant
11. december 2014 - 12:12 #11
Hej Terry
Det vil jeg prøve, så hører du fra mig.