Avatar billede Laros Nybegynder
04. december 2014 - 08:23 Der er 1 kommentar

Data fra excel kopieres til skrivbar pdf fil

Kære Eksperten

Mit første indlæg herinde, håber jeg har ramt den rette kategori. Forsøgte søgefunktionen inden oprettelse, og fandt ikke umiddelbart et spørgsmål tilsvarende. Håber I kan/vil hjælpe :-)

Udfordring kort:
Jeg skal have oprettet en Excel fil og en (skrivbar) PDF fil. Udvalgte data fra Excel filen skal automatisk kunne føres ind i PDF filen.

Udfordring overordnet:
Via et indkøbt program, kan ansøgere til en pulje på mit arbejde, søge midler hjem til deres projekter. Ansøgningen udfyldes, og udfyldte informationer kan herefter eksporteres til en Excel fil. Mit ønske er, at udvalgte eksporterede data, automatisk kan flyttes over i en PDF fil, jeg selv sætter op (har en udgave af Adobe som tillader mig at gøre en PDF skrivbar, og har _nogen_ erfaring med dette).

Er der en let og enkel metode til ovenstående? Jeg er ikke videre teknisk og har bl.a. læst lidt om muligheden for at bruge JavaScript til dette (hvilket jeg gerne vil undgå). Mange af de andre indlæg jeg har læst på nettet var fra før 2011, hvorfor jeg håber at udviklingen har gjort, at for meget kodning og programmering kan undgås :-)

På forhånd tak for Jeres hjælp.
Avatar billede Laros Nybegynder
04. december 2014 - 08:24 #1
Hvis noget skal uddybes nærmere, så sig endelig til!