Avatar billede Slettet bruger
05. december 2014 - 14:40 Der er 8 kommentarer

Kan ikke se mine optagelser på SD-kort

Hej Eksperten

Jeg har brugt et micro SD-kort 16 GB Kingston til mit GoPro kamera. Hvor jeg har optaget under vandet på en ferie i Egypten.
Da jeg kommer hjem og vil overføre dem til min computer. Siger den ERR og at jeg skal formatere kortet.
Hvilket jeg så har gjort. Men det hjælp ikke.
Jeg har brugt et program der hedder Recuva til at finde filerne fra SD-kortet. Den har fundet dem men jeg kan ikke afspille dem på min computer.
Har prøvet med et program som hedder VCL media player. Men det vil heller ikke afspille dem.
Hvad gør jeg?? - så vidt jeg har forstået så er optagelserne stadig på mit SD-kort - så længe jeg ikke optager nye over. Hvem kan hjælpe mig med at få disse optagelser frem så jeg kan se dem??

Merete
Avatar billede claes57 Ekspert
05. december 2014 - 18:46 #1
Hvis din pc kun kan læse sd-kort (og micro), så mangler den måske mulighed for at læse kort på mere end 4gb.
Har du kunne se film før på det kort?
pcmodel?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2014 - 19:00 #2
Pcmodel

Ja - Computeren har kunne læse dette SD kort. Jeg har SanDisk kort på 16 GB og har ikke problemer med dem.
Merete
Avatar billede claes57 Ekspert
05. december 2014 - 19:03 #3
har du set film fra go-pro via sd-kort på pc før?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2014 - 19:23 #4
Nej jeg har altid taget SD kortet ud af GoPro og brugt en kortlæser.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. december 2014 - 19:32 #5
men du har set film før fra det kort optaget med det kamera? Mere for at se, om der mangler fx codecs
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2014 - 19:52 #6
Ja jeg har brugt SD kortet før og kunne se optagelserne på det.
Ved ikke helt hvad du mener med codecs.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. december 2014 - 20:42 #7
Codec: der findes mange filmformater, og nogle gange i flere versioner. Der er et foden (oversætter) til hver, så de kan vises. Hvis du nu manglede den til dit kamera, så kunne det være årsag. Men det er det så ikke.
Jeg har ikke bedre bud. GPR ud fra, af du med recuva hentede filer ind på pc, og tester dem der - og undlader brug af sd-kort til der kommer et bud på en anden form for gendannelse.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2014 - 20:57 #8
Tak - måske må jeg ty til et firma hvor jeg kan betale mig fra at de får filmene frem. Det koster bare en del. Men tak for besvarelserne.