Avatar billede madseksperten Nybegynder
06. december 2014 - 14:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hurtig mening omkring hvad i synes om dette aconto

Hejsa

Jeg skulle underskrive en kontrakt idag til husleje. Det lejede er en tilbygning til et hus, som udlejer bor i. Mit består af et køkken, soveværelse, stue og badeværelse på i alt 64 kvm.

I lejekontrakten har han sat understående ting :
Aconto Varme: 900 kr
Aconto vand: 200 kr
Aconto El: 300 kr
Reno Syd/Miljø: 100 kr
Antennebidrag: 100 kr

Er varmen ikke rimelig høj sat? Der betales også til Reno Syd som henter skraldespanden. Koster det virkelig 100 kr om månednen, og udlejer betaler vel også 100 kr om måneden til det så. Hvad mener i generelt om det?

Mvh Mads
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2014 - 14:47 #1
Det kommer da an på, som det er nyt og fuldt isoleret, eller en ombygget garage fra 1930. I bedste fald vil du få penge tilbage. Alternativet er, at du ved årsafregning lige står med en større efterregning, som du ikke har sat penge af til.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
06. december 2014 - 14:51 #2
Det er dårlig håndværk faktisk. Huller ved lofter som skal spartles, skæve gulve, skimmelsvamp der skal væk i døre osv osv.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2014 - 15:09 #3
Det er så prisen for lejemålet.
Det har ikke noget med a/c udgifter at gøre. Skimmelsvamp er typisk fordi tidligere lejer ikke luftede korrekt ud. Hvis man holder døre og vinduer lukket for at spare varme, så sker der faktisk det modsatte. Der ophobes fugtighed i luften, og det giver grobund for skimmelsvamp + det øgede mængde vand i luften gør, at der skal mere energi til at varme luften op. Ved udluftning vil den fugtige luft sendes ud, og tørrere luft opvarmes = ingen svamp og billigere varme.
Avatar billede finb Ekspert
07. december 2014 - 14:02 #4
Spørg Clorius (eller hvem der måler),
hvad forbruget plejer at være i tilbygningen.

Som #1 får du måske penge tilbage.

Spørg LLO.DK, om udlejer må tage penge for Reno.

Ellers er de nævnte betingelserne ikke ekstremt urimelige,
men hold øje med alle de målere, du kan !
Avatar billede madseksperten Nybegynder
21. december 2014 - 11:07 #5
Det endte med vi flyttede meget hurtigt, og fandt det hyggeligste hus :-)
Tak for hjælpen og smider i et svar?

m vh Mads
Avatar billede claes57 Ekspert
21. december 2014 - 11:20 #6
ligemeget med point til mig.
Avatar billede finb Ekspert
21. december 2014 - 14:46 #7
God jul