Avatar billede philip_sommer01 Nybegynder
06. december 2014 - 18:09 Der er 6 kommentarer

Videoredigering

Hejsa jeg vil rigtig gerne have et godt redigeringsprogram.

Det er lige meget om det koster penge ller om det er gratis bare det er godt og ikke for dyrt!

Tak på forhånd!
Avatar billede jensenjs Juniormester
06. december 2014 - 19:20 #1
Nogen gange følger der en gratis standard (mest nødvendige)version med, ofte er det en begrænset men fuldt funktionsdygtig Pinnacle med.
Og hardwaren kan ofte være billigere end softwaren selv.
Så det kan godt betale sig at se sig om og kende ens behov.

Test/anbefalie af gratis fra en anerkendt side.
http://www.techradar.com/news/software/applications/best-free-video-editing-software-9-top-programs-you-should-download-1136264

http://www.ezvid.com/21-best-video-editing-software-for-free-download

Betalte jeg har selv begge, og det er svært at foretrække det ene frem for det andet. Det hele drejer sig om behov.

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/studio/

http://www.cyberlink.com/products/index_en_EU.html
Avatar billede EveryMA Mester
06. december 2014 - 21:34 #2
Edius er fantastisk og har hjulpet mig igennem rigtige mange videoklip. Nemt at lære og kører stabilt.

Adobe Premiere kan også bruges som alternativ.
Avatar billede kurtba Ekspert
06. december 2014 - 22:40 #3
Adobe premiere elements. Er lige kommet i version 13. Hos Adobe og på youtube ligger der nærmest et utal af guider til brug af de tidligere versioner. Kan downloades i en trial version, så man lige kan prøve af inden man beslutter sig.
Kan både fås i singleversion og i en pakkeløsning hvor man også får Adobe Photoshop elements med. Sidstnævnte er jo rigtig god til alm. fotos.
Avatar billede ranni Forsker
06. december 2014 - 23:22 #4
Jeg har Magix,Vegas,Adobe 12,Cyberlink,Pinnacle 16 og 17,Corel Videostudio.
Men jeg har gu . . (eller hvem man nu skal takke) ske tak og lov stadig Pinnacle 15.
Den bruger jeg meget til almindelig bearbejdning uden finurligheder, den kan dele op i gode afsnit, hvor man let kan klippe flimmer ud.
Så vidt jeg kan huske følger programmet med en Pinnacle Dazzle.
Avatar billede eurositi Ekspert
07. december 2014 - 00:47 #5
Avatar billede hemberg Forsker
07. december 2014 - 09:37 #6
Ud fra min egen erfaring syntes jeg Cyberlink Powerdirector er et rigtig godt program. Det er ikke så omfattende og tungt som fx Adobe premiere men det kan tilpas meget til at kunne fremstille film der ligner noget der er lavet på langt dyrere software. Og så kan der hentes et utal af effekter og meget andet guf.