Avatar billede jhjorsal Mester
07. december 2014 - 14:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skype falder hele tiden ud

Min søn har lige købt en bærebar ASUS X550JK som burde kunne det meste, vi har dog et irriterende problem, han falder hele tiden ud af Skype samtalerene med hans venner, både når de spiller og når de bare snakker og som oftest allerede efter 10 sek. Hans tvillingebror som jo oftest sidder på den samme samtale falder aldrig ud, så jeg går ikke ud fra at det er netværket, vi har lige prøvet at reinstallere hele Windows til fabriksindstillinger, det hjalp heller ikke (og det er i øvrigt 2. gang) så jeg ved snart ikke hvad vi skal gøre, nogen bud?
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2014 - 01:52 #1
jo, det er netværket. når skype ikke kan opretholde en vis kvalitet, dropper det forbindelsen.
Avatar billede jhjorsal Mester
08. december 2014 - 06:00 #2
Fair nok, men hvorfor er det så kun den ene pc der falder ud, de andre drenges pc'er falder jo ikke af.
Og det samme scenar ser vi hos deres mor, kan den bare være mere følsom?
Avatar billede jhjorsal Mester
08. december 2014 - 09:37 #3
Ja det er jo klart, har lige snakket med Fullrate, og da jeg har min egen router Asus RT-AC66U på efterfølgende, får den jo hele skylden, selvom deres udstyr er sat op i bridget mode, kan man få et program der kan lokke internet hastigheden over tid.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2014 - 01:00 #4
wifi er noget skrøbeligt bras. bare fordi den ene computer har net betyder ikke at den anden har.

signalerne ramler ind i hinanden i vinkler på væggen/hjørner.