Avatar billede teamlh Nybegynder
07. december 2014 - 20:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adgang til delt drev

Hejsa folks, må igen ty til eksperterne og håbe på god hjælp.

Scenariet er således:
Primær pc, kører Vista Home Premium
Her har jeg, via deling, delt et drev.
Der er aktiveret fildeling, adgangskodebeskyttet deling er slået fra (det er så min mening senere at sætte kode på)

Sekundær pc, kører Windows 7 og skal have adgang til det specifikke drev.

Jeg har tjekket at begge pc'er er i samme workgroup og i samme netværk.
Sekundær pc, ser uden problemer det delte drev, men har et fantastisk fikst rødt kryds! (ved godt det betyder ikke tilsluttet, forsøger bare med humor)
Når jeg forsøger at koble på drevet, så får jeg enten afvide at jeg ikke har adgangstilladelse, eller at harddisken ikke er korrekt isat.

Vil sige at den funker fint på primær pc.....

Er helt klar over, at jeg ret sikkert sidder med en blondinedum fejl 40, men er efterhånden totalt blank og har trawlet google igennem og læst adskillelige guides, alle henviser kun til workgroup, adgangskodebeskyttelse og netværksnavne.

Så hvad skal jeg nu prøve?, Nogen der har guldkornet :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2014 - 01:47 #1
der skal være læserettigheder for "everyone", samt det kan tænkes at win7 kræver adgangskode.
Avatar billede teamlh Nybegynder
08. december 2014 - 05:35 #2
Alle brugere har fulde rettigheder, da sekundær pc skal kunne redigere i filerne.

Men hvordan laver jeg så kode, hvis det kan løse det, for den har jeg forsøgt, men jeg gjorde virkede ikke....
Avatar billede teamlh Nybegynder
08. december 2014 - 12:16 #3
I kampens hede, kan jeg nu juble over at jeg har adgang til den mappe, som hedder "delte filer", men flytter jeg noget over i den. Så er der ikke adgang til den pågældende fil....

Er bare totalt blank
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2014 - 01:06 #4
deling/avanceret deling
del mapperne her.

da du skriver everyone, bliver det den samme bruger+kode som ved windows logon der skal bruges. (den bruger du er logget på windows med)
Avatar billede teamlh Nybegynder
09. december 2014 - 08:50 #5
Men bruger ikke kode for at logge på...
Avatar billede teamlh Nybegynder
09. december 2014 - 21:18 #6
Har nu også forsøgt at få adgang fra en tredie pc, med Vista, og den kan heller ikke få lov.
Så det har altså ikke noget med, at det er Vista og 7.

Slet ingen der kan komme med et guldkorn?
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2014 - 23:53 #7
hvis du ikke bruger kode for at logge på, så har du ikke nogen administrator rettigheder, og så kan du ikke gøre nogetsomhelst.
Avatar billede teamlh Nybegynder
10. december 2014 - 21:23 #8
Har haft en IT mand på idag, der er tilknyttet neteværksdrev på sekundær pc, her er der så peget på den specifikke bruger på primær pc.
Det kører uden passwords, da det ikke er nødvendigt og begge brugere er administratorer.

Lukker og slukker herfra.