Avatar billede janthansen Nybegynder
07. december 2014 - 23:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til projekt

Hej.
Min henvendelse er lidt speciel fordi jeg intet ved om elektronik  :P
Jeg håber dog at nogle, eller en, af jer herinde vil tage mit behov op som et projekt!
Jeg skal bruge et print der kan følgende:
Når en ekstern kontakt (sensormåtte) påvirkes og strømmen sluttes skal "aggregatet", så længe strømmen er sluttet give et lille bipsignal for hvert sekund. Inklusiv sekund fire bippet skal der være fire korte lyde frem mod den lidt længere lyd ved fem sekunder! Herefter stopper lyde og nedtælling
Slippes kontakten inden fem sekunder skal nedtælling stoppes (ikke flere signaler) og starte forfra hvis kontakt sluttes igen!
Går de fem sekunder, skal apparatet stadig nulstille når kontakt slippes (klar igen)
Lyden skal kunne høres tydeligt 10m fra højttaler. (lyden må gerne kunne reguleres)
Der skal være en tænd/sluk kontakt til strøm.
Der skal være to dioder der viser henholdsvis "ok strøm" og "nyt batteri".
Jeg forestiller mig at 9 v. batteri skal bruges?!
Der skal også være en kontrolknap så apparatet kan testes uden ekstern kontakt!
En diode der tilkendegiver "5 sek gået" (lyser 10 sek efter tiden er gået korrekt) efter den lidt længere  "femsekunders" lyd!

Hvis der er en der kunne tænke sig at begive sig udi dette projekt må vedkommende gerne sige til - er her ingen: Undskyld forstyrrelsen!
07. december 2014 - 23:35 #1
Hej,

Det kan sikkert være flere løsningsforslag, men jeg vil anbefale at du kigger lidt på en PIC-controller. Dels fordi en sådan har timer(e), ind og udgange (programmerbare) og nogle er forsynet med USB-interface, som kan kobles direkte til en PC (og en masse andre mere eller mindre logiske grunde).

Klokken er nu 23:39 og jeg er mere eller mindre på vej i seng, men så lige din forespørgsel (på vejen til tandbørsten ), så link mv. forslag kommer senere, dvs. en gang i morgen eller tirsdag...

KRistian
Avatar billede moddi100 Seniormester
07. december 2014 - 23:52 #2
I samme boldhjørne som #1 vil jeg anbefale at du tager et kig på http://www.arduino.cc som du også netop kan programmere efter velbefindende.
Avatar billede janthansen Nybegynder
08. december 2014 - 21:09 #3
Min fejl !!
Man går ud fra at jeg kan noget med elektronik??
Men det kan jeg ikke, så måske forkert forum :-)

Arduino var "sort" !! Men tak...
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2014 - 08:29 #4
Jeg kan lave det har du en mail adresse?
Avatar billede janthansen Nybegynder
09. december 2014 - 16:19 #5
DENNE OPGAVE SÆTTES NU I BERO DA DER MULIGVIS ER LYS FORUDE :-)
Avatar billede janthansen Nybegynder
14. december 2014 - 17:40 #6
Jeg lukker denne besked med en lidt underlig fornemmelse. ... det lader til at man her kun er interesseret i at "hjælpe" , hvis der følger penge med :-(
Yderligere besvarelser pg indlæg vil ikke blive besvaret/kommenteret.
Avatar billede moddi100 Seniormester
14. december 2014 - 21:27 #7
I så fald, bør du acceptere dit eget svar, så spørgsmålet kan blive markeret som lukket.

Du acceptere dit eget svar (uddeler point) lige over kommentarfeltet.
Avatar billede janthansen Nybegynder
14. december 2014 - 23:07 #8
SLUT
Avatar billede MADOlsen Forsker
15. december 2014 - 08:31 #9
#6 Kategorien "Job/opgaver" er primært til betalte opgaver, så det er vel ikke så mærkeligt.