Avatar billede jcr18 Professor
08. december 2014 - 12:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvilken VPN løsning?

Hej. Hvilken løsning ville I vælge hvis man ønsker 100% anonymitet på nettet?
Avatar billede chalde Seniormester
08. december 2014 - 12:28 #1
Ingen. I realiteten er der intet der hedder 100% anonymitet kun ved brug af en service. Du skal tænke hele din internet-adfærd igennem.
Men du kunne tage et kig på TOR. Det er nok det nærmeste du kommer.
Avatar billede larsini Seniormester
08. december 2014 - 12:41 #2
"en service" hvad er det? en udenlandsk ip-adresse?
Avatar billede jcr18 Professor
08. december 2014 - 12:42 #3
Det er jeg klar over men det nærmeste man kan komme 100% er værd at undersøge trods alt. Har du god erfaring med TOR?
Jeg har prøvet hidemyass - overplay m.fl. men er ikke rigtig tilfreds da jeg et eller andet sted fornemmer manglende tillid til udbyderne.
Avatar billede chalde Seniormester
08. december 2014 - 13:28 #4
#2 Det er mere, at man ikke kan forvente at få 100% anonymitet, ved blot at bruge noget (en service af enhver form) der blot skjuler din maskines IP. Det handler i lige så høj grad om din adfærd på nettet. IP'en kan måske ikke spores direkte, men alle andre brødkrummer du smider gennem din færden, kan potentielt være langt mere afslørende.

#3 Har ingen personlig erfaring med hverken det ene eller andet.
Og generelt vil den slags services potentielt bruges til at høste informationer fra dig (på trods af at de lover højt og helligt at du forbliver anonym og dine data ikke misbruges).

Tommelfingerregel: Ønsker du at være anonym, så lad være med at bruge nettet. Du vil efterlade dig spor på den ene eller anden måde, om du vil det eller ej. Du kan naturligvis gøre det mere besværligt at korrelere data om dig, men så længe du på den ene eller anden måde bruger noget der én gang har kunne refere til dig, eller senere hen vil gøre det, så kan det holdes sammen og refereres til dig.
Avatar billede jcr18 Professor
09. december 2014 - 11:54 #5
Har læst dette her om TOR http://www.tek.no/artikler/slik-forblir-du-anonym/117275. Skræmmende må jeg sige og sådan noget snavs interesserer mig overhovedet ikke.
Avatar billede chalde Seniormester
09. december 2014 - 12:08 #6
Avatar billede jcr18 Professor
26. januar 2015 - 11:13 #7
Hej igen. Har nu prøvekørt IPVanish i en periode og det virker!
Chalde du er velkommen til at lægge et svar.
Avatar billede chalde Seniormester
26. januar 2015 - 11:31 #8
Bare behold point :)
Avatar billede jcr18 Professor
26. januar 2015 - 12:44 #9
Ok men takker for dine kommentarer:)
Avatar billede jcr18 Professor
26. januar 2015 - 12:44 #10
Ping
Avatar billede jcr18 Professor
26. januar 2015 - 12:44 #11
Ping