Avatar billede Soegaard80 Nybegynder
09. december 2014 - 11:42 Der er 1 kommentar

Udregning direkte i formularen

Hej eksperter

Jeg har seriøst brug for jeres hjælp.

Jeg er ved at lave et beregnings værktøj, Excel 2010, der fortæller hvor meget 6 motor skal reguleres med, for at opnå en ønske vægt på noget dej.

Mit problem står i at når man taster et tal ind i formularen, vil jeg gerne have den til at lave en udregning som viser hvor mange procent forskel der er på den reel og den ønskede dejvægt, og ud fra den procent der kommer frem skal de 6 motor justere det antal % op eller ned.

Håber der er en der kan hjælpe mig så jeg kan komme videre.

På forhånd mange tak.
Avatar billede finb Ekspert
09. december 2014 - 13:56 #1
Tilføres der vand/mel/?