Avatar billede minoza Nybegynder
09. december 2014 - 21:36 Der er 3 kommentarer

Hvilken windows version bruger jeg?

Hejsa eksperter.

Jeg er i den uheldige situation at min PC er kommet dertil hvor jeg er nød til at formatere harddisken og genindlæse Windows for at starte på en frisk, det er fint nok hehe :-) Men mit problem er at jeg har 4 forskellige installations DVD'ere af den Windows 7 jeg bruger på denne PC. Jeg behøver ingen moralprædikerne ang. hvorvidt jeg burde have klistret certifikatet fast på kabinettet etc.

Mit spørgsmål går på om jeg ved hjælp af den produkt-ID jeg kan finde i kontrolpanelet kan identificere hvilken Windows installation disc den tilhører? Jeg kan ingen steder i mit styresystem se hvilken produkt nøgle jeg har indtastet :-/

Jeg frygter at hvis jeg vælger en forkert disk at der kan opstå problemer med Windows update hvis den samme bliver brugt på 2 PC'ere?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2014 - 22:54 #1
http://www.majorgeeks.com/files/details/magical_jelly_bean_keyfinder.html

Magical Jelly Bean Keyfinder kan finde den nøgle som du har registreret Windows med, så du får den rigtige nøgle.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2014 - 22:56 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2014 - 22:56 #3
Den gratis version er god nok til dit brug.