Avatar billede AnotherNielsen Praktikant
10. december 2014 - 10:45 Der er 4 kommentarer

Tilslutning af printer fungerer ikke

Hej,

Jeg har i lang tid haft et problem med min HP printer i tilknytning til min HP bærbare, at hver gang jeg skal have noget printet ud, så skal jeg slette printeren for så igen at tilknytte den computeren (via trådlås forbindelse).

Er der nogen der kan komme med et tip til hvordan jeg kan få det fixet, således at jeg kan printe direkte hver gang jeg ønsker det uden at skulle gøre førnævnte.

Jeg kan heller ikke få scanneren til at virke.

Mvh

AnotherNielsen
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2014 - 11:50 #1
hent de nyeste drivere.
og indse, at måske er din printer/scanner for gammel til det OS du bruger.

huske når du søger HP hjemmeside for driver, også at kigge efter "legacy" drivere. (gamle/tidligere).

men prøv den nyeste først.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. december 2014 - 18:45 #2
Det lyder nu mere som om din printer ikke kører med fast IP adresse. Det vil gøre, at den får en ny IP-adresse af routeren, hver gang du tænder for den - og naturligvis kender din PC ikke den ny IP adresse, før du har kørt opsætningen igen.

Så når det næste gang virker, så gå ind på printerens webside (tast IP-adressen ind i adresselinjen på din internet browser), log ind, og ret IP adressen til at være fast/statisk.
Avatar billede AnotherNielsen Praktikant
16. december 2014 - 09:55 #3
Hej Ole,

Tak for svaret, nu har jeg ikke haft brug for at printe før nu så kunne ikke tjekke. Jeg er dog noget i tvivl om hvad du mener med at gå ind på printerens webside, hvordan kommer jeg til den - sikkert et ualmindeligt dumt spørgsmål, men jeg er lidt blank på hvad du mener. ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. december 2014 - 19:07 #4
Der er vel ikke nogen dumme spørgsmål, så længe der er noget man ikke kan finde ud af :-)

Som jeg skriver, så skal du skrive printerens IP adresse i adressefeltet på en browser (f.eks. internet explorer). Kender du ikke printerens IP adresse, kan du sandsynligvis finde den ved at kigge i egenskaber for printeren - fanebladdet "Porte". Men husk, at hvis du ikke kan printe, og jeg har gættet rigtigt, er IP adressen der står her netop forkert.

I så fald er du nødt til at geninstallere printern som du har gjort tidligere - og se lige undervejs om ikke der er et sted (eks. noget "avanceret"), hvor man kan sætte IP-adressen til "fast" eller "statisk".