Avatar billede EPMAN Nybegynder
10. december 2014 - 11:14 Der er 5 kommentarer

kabel forbindelse slå fra og til

Jeg har lige fået installeret en internet forbindelse ved TDC. Mit problem er, at jeg ved min stationær pc, har forbindelse via ethernet kabel, som går igennem kabler fra routeren, som er placeret i bryggerset,indtil værelset hvor pc´en står.

Jeg kan sagtens få forbindelse til internettet, men signalet slår fra i kort tid ca. 10 sec, hvis jeg eks. skal se en film. Først bliver forbindelses tegnet "rødt stop skilt", og skifter til "gul trekant", og så til "fuld forbindelse". Nogle gange skal jeg genstarte for at få fuld forbindelse igen.

Jeg har for et par uger siden, haft pc´en sat til på samme måde, til en anden forbindelse også fra TDC, bare med en ca. 5 år gammel installation. Og her var der ikke nogen problemer.

Ved den nye installation er der 2 netværk, det ene hedder 2.4G og det andet hedder 5G.

Jeg tror selv at jeg skal ændre en eller anden indstilling i Windows 8, da der ikke er nogen problemer med min bærbar(win 7) som kan køre trådsløst og kabel uden problemer på samme net.

Jeg har forgæves sat TDC på sagen, men forbindelsen skulle observeres i 4 uger, før de kunne sige noget.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2014 - 18:17 #1
brug 2.4G - det er nok netkortet der halter med 5G v0.001 beta eller noget :)
Avatar billede showsource Seniormester
10. december 2014 - 18:19 #2
Det lyder underligt, men et netværkskabel kan faktisk gå i stykker.
Kan virke perfekt i x antal år, og ingen piller ved det, det sidder der bare, men så pludselig en dag .....

Så prøv at sætte et nyt kabel i.
( og mærk det gamle med tape eller lign. !!! )
Avatar billede showsource Seniormester
10. december 2014 - 18:20 #3
Ud over at spm. stiller snakker om kablet netværk, er 2.4 og 5 så ikke de trådløse forbindelses muligheder ?
Avatar billede EPMAN Nybegynder
10. december 2014 - 19:12 #4
Jo det er en kabel forbindelse. Jeg kan ikke se de 2 forbindelser på pc´en, men på tv´et skulle man vælge i mellem dem, og det er også kabel.

Jeg tænkte også selv at den ene skulle vælges fra, men jeg ved blot ikke hvordan det skal gøres:)
Avatar billede EPMAN Nybegynder
12. december 2014 - 14:27 #5
Nu har jeg fundet ud af, at jeg kun få det til at virker ved at ændre "Link Speed" fra 100 mbs full duplex til 10 mbs full duplex. Det eneste problem nu er at jeg kun køre med 10 mb forbindelse, hvor jeg tidligere har haft computeren til at køre med næsten 100 mb forbindelse:(

Jeg håber der er et klogt hoved som kan hjælpe mig, så jeg kan udnytte forbindelsen fuldt ud.