Avatar billede jomma Nybegynder
10. december 2014 - 11:44 Der er 4 kommentarer

pdf i opslag

Er der nogen der ved hvordan man i Acrobat kan lave en enkeltsidet pdf om til opslag.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
10. december 2014 - 21:13 #1
Mener du en pdf bestående af flere enkeltsider, som skal ændres til opslag?
Adobe Reader kaldes ofte Adobe Acrobat, men den er en reader, som ikke kan redigere i filerne.
Kun hvis du har Adobe Acrobat Pro, kan du lave ændringer.
Avatar billede jomma Nybegynder
11. december 2014 - 09:20 #2
Jeg har Adobe Acrobaat Pro, hvordan skal jeg så gøre ?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
11. december 2014 - 11:11 #3
Min Acrobat er en gammel version, og i den har jeg desværre ikke kunnet finde den funktion, du har brug for. Jeg går ud fra, at det er til print.
Min nuværende metode er at splitte siderne ved hjælp af Illustrator, oprette et nyt dokument som opslag i InDesign, placere pdf'erne på siderne og eksportere dokumentet som flersidet pdf.
Hvis du ikke har den mulighed, er du velkommen til at sende pdf-filen til fr@finnrasmus.dk - så returnerer jeg den som ny pdf med siderne i rigtig rækkefølge.
Avatar billede jomma Nybegynder
11. december 2014 - 11:24 #4
Tusind tak, jeg har fundet en anden løsning, og sat alle siderne ind i inDesign og genererede en ny pdf i opslag, lidt bøvlet men det fungerer nu ;-) tak for din hjælpsomhed ;-)