Avatar billede boldspasser Nybegynder
10. december 2014 - 12:25 Der er 8 kommentarer

WI-FI virker ikke, og ikonet er væk

Hej Eksperten.

Jeg har siddet og kigget på nettet efter løsning på mit problem, men selv herinde har jeg ikke kunne finde noget.

Fra den ene dag til den anden, virker mit WI-FI ikke.
Internettet duer fint, så længe jeg har et kabel fra modem til computeren.

Jeg har både opdateret mine drivere, Slettet driverne, for så at installere dem igen, genstartet computeren utallige gange, sikret mig at flymode ikke er aktivt, osv osv. Og inde i enhedshåndtering, står der at begge mine netværksdrivere kører perfekt..
Intet har virker indtil videre....
Det var først da jeg faldt over denne vejledning fra windows at jeg slet ikke kunne finde rundt i det mere:
http://www.microsoft.com/surface/da-dk/support/networking-and-connectivity/cant-connect-to-a-wireless-network#Solution1

Under løsning 1, står der:genstart wi-fi på surface.
Men denne wifi knap er væk???

Jeg ved virkelig ikke hvad problemet er....

Håber i kan hjælpe :)

På Forhånd tak!

Mvh. Morten
Avatar billede boldspasser Nybegynder
10. december 2014 - 12:32 #1
Skriv endelig hvis i har brug for flere oplysninger :)
Avatar billede boldspasser Nybegynder
10. december 2014 - 13:03 #2
Det skal lige siges at jeg sidder på en Acer Aspire der er ca 2 år gammel og kører windows 8. Netværkskortet er et Qualcormm Atheros AR5B125 Wireless Network Adapter.

Har naturligvis også prøvet at køre fejlfinding.
Der kommer den frem med følgende meddelelse: "Der er muligvis problemer med driveren til kortet Wi-Fi.

Når jeg så forsøger at reparere dette, siger den følgende i rapporten under "Der er muligvis problemer med driveren til kortet Wi-Fi":
"Der er problemer med kortet trådløst netværk"
"Konfigurer kortet trådløst netværk"
"IP-protokolstakken kunne ikke automastisk bindes til netværkskortet"
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2014 - 16:29 #3
Hej og velkommen til.
Jeg havde selv prøvet at se om Slimdrivers kunne finde en anden driver end den du har installeret.
http://www.driverupdate.net/ Den orange der er gratis at bruge.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2014 - 16:30 #4
PS du skal selvfølgelig have computeren på nettet, og det bør du kunne gøre med kablet netværk (lan)
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2014 - 17:25 #5
Enig i at du bør prøve at køre slimdrive
Her er en vejledning! Hvor der er et link øverst hvor du direkte henter den gratis udgave.
Installer fra bunden og opad så får shipsettet først hvilket gør at du får de helt rigtige drivere!
http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede boldspasser Nybegynder
10. december 2014 - 21:55 #6
Mange tak for det :)

Jeg har nu kørt slimdrive og opdateret alle drivere, men lige ledes hjælper det :(
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2014 - 06:30 #7
Så tror jeg dit trådløse net måske er defekt selvom det ser ud til at virke.
På nogle computere er der en fysisk knap til at tænde og slukke for netkortet, og med andre er de en fn+taste der gør det samme. Prøv at se om det er det sidste der er problemet hos dig?
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2014 - 15:23 #8
Har du tastatur til eller hvilken surface drejer det sig om?