Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
11. december 2014 - 14:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

API og Ms Access.

Hej.

Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde info om, hvorvidt Access kan spille sammen med en API.

Kan nogen hjælpe?

Mvh
Jørgen
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2014 - 15:07 #1
what do you mean by an API? If you mean web services then it can
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
11. december 2014 - 15:12 #2
Hi Terry.

Jeg ønkser, f.eks. at få tilgang til data i e-conomic, se her:

https://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/moduler/api

Mvh
Jørgen
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2014 - 15:28 #3
Hi Jørgen

It says
Grænseløs integration via webservices
e-conomics API er baseret på webservices, der overholder internationalt anerkendte standarder.

So I would assume its possible to get data out of the system.
Why not contact them and ask if its possible using VBA? Otherwise it will be necessary to make your own interface using EG: .NET
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2014 - 15:31 #5
click one of the interfaces
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
11. december 2014 - 15:32 #6
Thnx - I will try.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
11. december 2014 - 15:36 #7
Sorry, jeg kan ikke finde det. Måske er det også fordi jeg er HELT ny på API og håbede på, at Access, som jeg kender, kunne give mig et indblik i den verden.
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2014 - 15:48 #8
Ah! So its not because you need to use this API?
Access is good at many things but if you want to experiment in new areas such as AP's and web services or WCF then maybe try .NET and C# if you haven't already.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
11. december 2014 - 15:52 #9
" So its not because you need to use this API?" - Jo, det kunne jeg helt godt tænke mig. Med Access. Jeg kender nemlig ikke .NET og C# så godt.
Smid et svar, for jeg har fået det rimelig godt belyst :-)
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2014 - 16:00 #10
But don't you have to pay for the system?

I'd like to know how you get on if that's possible?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
11. december 2014 - 16:03 #11
Jeg abonnerer på e-conomic OG jeg har en testversion, fordi jeg har lavet en såkaldt APP til dem, som kan ses her: www.datakons.dk/IB
Tak for svar!
Jeg skal huske dig, hvis jeg kommer videre.
Mvh
Jørgen
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2014 - 16:19 #12
Looks good. If you are able to make an APP then wouldn't it be easier to use WEB SERVICES from an APP rather than use Access?

And thanks for the points
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
11. december 2014 - 16:22 #13
Måske... Jeg er bare mere tryg ved Access.
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2014 - 16:33 #14
Just an idea :-)
Best of luck with it.