Avatar billede bsr0809 Nybegynder
14. december 2014 - 15:07 Der er 7 kommentarer

Valg af host til flere sider med mange brugere

Hej Eksperterne,
Jeg søger en person med indgående kendskab til valg af host til flere hjemmeside - en virkelig ekspert.

Jeg driver et gratis forum og datingsite (skal fortsætte med at være gratis). Det ligger på en shared server og kører ganske ustabilt med lange svartider osv.

Jeg søger efter en person der som det første vil kigge på min side, og udfra mine forventninger til antal besøgende og sidens størrelse kan give mig seriøs rådgivning om hvor og hvordan den skal hostes.

Da siden som nævnt er gratis kan jeg ikke kaste en masse kroner efter personen men jeg er villig til at give et eller andet kontant beløb for den rette hjælp.

BEMÆRK: Siden er af høj erotisk karakter så personen skal kunne være ligeglad med at det nu er af den karakter.
Avatar billede softspot Forsker
14. december 2014 - 15:47 #1
Hvilken teknologi kører dine sites på?
Avatar billede moddi100 Seniormester
14. december 2014 - 16:22 #2
Det lyder umiddelbart, som om du skal have fat i en Virtual Private Server  (VPS). Her er der lige de flere muskler at gøre godt med, og de fås i alle størrelser.

Personligt har jeg erfaring med mange udbydere, men i dit tilfælde vil jeg anbefale UniHosting: (Første link er affiliate, ellers brug det andet link, der peger samme sted hen)

[fjernet]

http://unihosting.net/

Som udgangspunkt vil jeg altid anbefale, at du ikke bare flytter dine systemer direkte over på én gang, men først starter med at teste systemet. Eventuel laver en kopi af din installation, som kun du har adgang til, og så ser hvordan den performer.

På den nye installation kan du så lave forskellige stress-tests osv. Med udgangspunkt i det, ved du også om det er nødvendigt at opgradere til en større/mindre pakke

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede softspot Forsker
14. december 2014 - 17:08 #3
Det er nok ikke en dårlig idé at overveje, om arkitekturen af dit site er tunet til at skalere. Hvis det ikke er det, kan du komme til at bruge rigtig mange penge på hosting. Du bør med andre ord sørge for at skaffe et billede af, hvor problemerne op står, inden du begynder at tænke i anden hosting/ny hardware.
Avatar billede leif Seniormester
14. december 2014 - 20:17 #4
Arkitektur kan være problemet men hvad sprog og hvilken host bruger du idag ?
Avatar billede moddi100 Seniormester
14. december 2014 - 21:25 #5
Enig med #3

En anden interessant udbyder er
https://www.digitalocean.com/

Der giver mulighed for ekstrem nemt at skalere op i størrelse, såfremt behovet opstår
Avatar billede bsr0809 Nybegynder
15. december 2014 - 21:05 #6
Halløj alle :-)
Det var sørme hurtigt med svar - dejligt :-)

Jeg forsøger at løbe jeres svar igennem med et svar retur, håber ikke jeg får blandet det for meget sammen.

Softspot >
Med platform antager jeg du mener hardware og OS. Jeg ved ikke hvilken hardware der ligger bag - det er i den grad ikke min stærke side, men de oplysninger jeg har kunne finde følger herunder.
Med hensyn til selve arkitekturen, det er virkelig flovt at må krybe til korset og sige at jeg muligvis har gabt over mere end jeg kunne. Programmering og fejlfinding er som sagt ikke min stærkeste side. Med det sagt så virker problemerne primært til at opstå når der forspørges i en database, altså selve svartiden fra en bruger klikker på noget til databasen retunere et svar. Den svartid kobineret med lad os sige 2 sekunders alm. svar tid, så begynder det hele at tage lang tid.

MySQL Databases    3
PostgreSQL Databases    0
MySQL Disk Space    74.02 MB
Postgresql Disk Space    0 MB
Mailing List Disk Space    0.02 MB
Hosting package    PersonalClassPro
Server Name    aardvark
cPanel Version    11.44.1 (build 23)
Theme    x3
Apache version    2.2.29
PHP version    5.3.29
MySQL version    5.5.34-MariaDB-cll-lve
Architecture    x86_64
Operating system    linux
Shared IP Address    108.175.157.12
Path to sendmail    /usr/sbin/sendmail
Path to Perl    /usr/bin/perl
Perl version    5.8.8
Kernel version    2.6.32-531.23.3.lve1.3.6.el6.x86_64
cPanel Pro    1.0 (RC1)

------------------------------------------------------------

moddi100 >

Jeg synes unihosting lyder som en seriøs samarbejdspartner - det troede jeg dog også om de to jeg allerede har forsøgt mig med! Med hensyn til digitalocean ser det ganske fancy ud, men måske en kende for fancy til mig. Tror mere jeg leder efter en go-gammeldavs host hvis du kan følge mig.
Det bringer mig til dit forslag omkring en VPS host. Det jeg har læst mig fremtil er at jeg selv bliver admin på serveren hvilket nok er de flestes ønskejob men hvis jeg skal være helt ærligt ved jeg absolut intet om at vedligeholde en server. Det tætteste jeg kommer er min lille NAS der mere eller mindre passe sig selv ved lidt opdateringer. Er det muligt at lade hosting firmaet tage sig af den tekniske del.

FÆLLES:
Hvis der skulle være en af jer der har lyst til at gå lidt dybere ind i projektet så smid mig en mail på bsr [snabela] 0809.dk så kan vi udveksle links til sitet.

Bedste hilsner og tak for jeres super gode svar indtil nu.
Avatar billede softspot Forsker
15. december 2014 - 21:52 #7
Jeg er ikke inde i den platform du benytter, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med den konkrete løsning. Dog er en der ofte meget at hente, hvis man kigge på optimering af databasen (oprettelse af index i databasen og caching af data, så opslag i databasen helt undgås).

Hvis du kører på en standardløsning, er det muligt, at der allerede er lavet opdateringer, som kan afhjælpe nogle af dine problemer, men ellers vil jeg mene, du bør få fat i en kyndig udi PHP og MySQL for at løse denne opgave.

Jeg siger ikke det er en billigere løsning på kort sigt, men på lang sigt kan det måske betale sig (når det du, akkumuleret set, har smidt efter din serverhosting, begynder at koste mere end det koster at leje en programmør ind her og nu :-))