Avatar billede zola Novice
16. december 2014 - 12:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gendan mapper eller diskoprydning

Min pc ( windows 7 ) har været ret langsom igennem det sidste stykke tid. Og jeg kunne f.eks heller ikke logge på e-boks. Har alle nye windows opdateringer plus Norton.

Eller jeg lavede en diskoprydning kunne jeg igen logge på eboks og alt fungerede fint...... Men men men jeg var nok lige lovlig hurtig ude. Jeg har nu fået slettet samtlige mine mapper og har IKKE oprettet et genoprettelsestidspunkt, så hvordan pokker får jeg fat i alle mine slette filer / mapper.

Det drejer sig bl.a om dokumenter og samtlige fotos min kone har haft liggende !!!!!

Hjælp mig med at rede julen - please.....
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
16. december 2014 - 15:32 #1
Luk pc og start ikke igen. Windows skriver til c-drevet og overskriver dine filer, når den kører.

Du er nødt til at have anden pc til hjælp. Her skal være installeret Recuva eller lignende filgendannelse software - og diskplads til dine filer.
https://www.piriform.com/recuva
Tag harddisken ud og sæt den til en pc med Recuva ved hjælp af en adapter
https://www.avxperten.dk/usb-til-sata/usb-til-sata-ide-adapter.asp

Filerne lå åbenbart på et c-drev, så forvent at mange allerede er overskrevet.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
17. december 2014 - 10:12 #2
Jeg gætter på, at det er en bærbar pc. Hvis du synes, at det er bøvlet at skrue harddisken ud, kan du via en anden pc hente et iso-image og brænde en boot-cd med diverse diskværktøjer, bla. Recuva
http://www.hirensbootcd.org/download/
Den kan starte din pc uden at skrive til harddisken, men du er stadig nødt til at tilslutte et eksternt drev, som kan rumme de gendannede filer. Hvis du forsøger at gendanne til c-drevet, risikerer du at overskrive filer, der endnu ikke er gendannet.
Avatar billede zola Novice
19. januar 2015 - 21:59 #3
>>Post bare et svar.
Selvom jeg nu nok ikke giver mig i kast med noget af dette. Lyder lidt for indviklet og tidskrævende...
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
19. januar 2015 - 22:36 #4
Ærgerligt, hvis I har mistet jeres billeder.
Avatar billede zola Novice
20. januar 2015 - 09:39 #5
Jep. Må lave backup næste gang.
Gad vide om det samme kunne ske med en Mac ? Altså det at man ved en fejl sletter alt uden at kunne gendanne ?
Har på fornemmelsen, at Apple er lidt mere idiotsikker??
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
20. januar 2015 - 12:00 #6
Jeg har ikke arbejdet på Mac siden 2011, så meget kan være sket siden. Der var ingen advarsler, når man smed filer i papirkurven, heller ikke når man tømte den. Derimod var der en ekstra mulighed ved tømning af papirkurv: Sikker tømning. Så blev filerne overskrevet med det samme uden mulighed for gendannelse.
Avatar billede zola Novice
05. februar 2015 - 02:04 #7
>>FinnRasmussen Har netop genskabt slettede billeder fra min fra min mobil vha programmet Remo Recover, som man kører fra sin pc med mobilen tilsluttet.

Mon det var et af ovenstående programmer der var en sådan type a la Remo Recover ?

Ser ud som om jeg også kan bruge programmet til at genskabe slettede billeder fra min pc, og her uden at skulle bruge en anden computer ....