Avatar billede PolleKolding Mester
17. december 2014 - 13:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fjerne gmail konto fra TABLET

Jeg har foræret min kone en Samsung Tab4.
Under installeringen (klargøringen) kom jeg til at angive min egen G-mail konto hvorfor alle mine data blev oprettet på min kones nye tablet.
Hvordan sletter jeg igen denne G-mailkonto på tabletten uden kontoen også bliver slettet på mine andre enheder.

På forhånd tak
Polle
Avatar billede Blueeyez Mester
17. december 2014 - 13:52 #1
Skulle gerne kunne fjernes fra under Indstillinger og der vidst brugere eller kontoer
Avatar billede PolleKolding Mester
17. december 2014 - 14:21 #2
Selv under instillinger programmanager er det kun muligt at deaktivere kontoen, men jeg vil have den helt fjernet fra tabletten uden det går ud over de data gmailkontoen gemmer på mine andre enheder.
Efterfølgende vil jeg oprette en gmailkonto der er min kones alene.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. december 2014 - 14:43 #3
prøv omvendt. Opret først konto til konen, og så se om ikke der er mulighed for at nedlægge din egen på tablet.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. december 2014 - 14:56 #4
Nu Kan jeg ikke lige huske præcist hvordan dette gøres, men er der i højre øverste hjørne ikke en knap bestående af 3 prikker (Eller deromkring?)
Klik på den så burde du kunne fjerne kontoen...
Man behøver mig bekendt ikke at tilknytte en gmail til ens tablet..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. december 2014 - 18:41 #5
Under indstillinger kan du administrere kontoer - og her kan du også slette kontoer.

Jeg tror lige som Claes57, at du skal oprette din kones konto, før du kan slette den anden - altså at der skal være en konto (når nu du HAR oprettet en).
Avatar billede PolleKolding Mester
17. december 2014 - 19:14 #6
Det jeg er bange for er, at hvis jeg sletter som i nævner det, så vil kontoen blive total slette, altså også på mine egne enheder, og det vil være katastrofalt.

Nogen erfaring?

Hilsen
Polle
Avatar billede claes57 Ekspert
17. december 2014 - 19:29 #7
Start med at oprette konto til konen - det kan jo ikke blive værrere - og så se på hvilke muligheder der er. Det kan jo være, at android giver en ny mulighed for at flytte konto.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. december 2014 - 19:33 #8
Du sletter ikke selve kontoens data eller kontoen.. en gmail kan ikke slettes.. ligesom facebook konto ikke kan slettes
Avatar billede PolleKolding Mester
18. december 2014 - 08:50 #9
Det hjalp, så kan jeg deaktivere G Mail
Tak for hjælpen
Avatar billede Blueeyez Mester
18. december 2014 - 10:57 #10
Fremover når folk hjælper dig, så bed dem om at smide et svar så de får de point du har udlovet som dusør for en løsning...

Dog ligemeget denne omgang, men undre mig du ikke ved det når du hr +5000 point...