Avatar billede Flemming56 Nybegynder
17. december 2014 - 15:49 Der er 11 kommentarer

Program til at styre 2 skærme

Hej Eksperten

jeg sidder som administrator i en lille fodboldklub hvor vi er på 2 forskellige anlæg og træner på hvert anlæg har vi en infoskærm med oplysninger om klubben osv.
Disse 2 skærme køre i dag hver for sig og skal oploades hver for sig i Power point findes der en måde eller et program der kan gør så man kun skal styre det fra et sted
Mange tak for hjælpen
18. december 2014 - 13:06 #1
Velkommen til E. ...

Under hvilket Styresystem ?

Er disse to skærm/PC'er tilsluttet samme (lokal)netværk ?
Eller hver for sig til Internettet ?
Avatar billede Flemming56 Nybegynder
18. december 2014 - 15:21 #2
de er på hver sit internet og styres af 2 forskellige PC
19. december 2014 - 11:49 #3
Hvis du skulle styre fra computer til computer, via netværk. Så findes der et program der hedder teamviewer, som går det muligt at "styre" en anden computer sikkert.

Teamviewer:
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx?pid=google.tv.s.int&gclid=Cj0KEQiAts-kBRCbgrXc1rnXw7MBEiQAnFqTdhY2H-quLYIOERquhXWJrWSrZjse76kUlHw3AZW9zscaAoyq8P8HAQ

Link til download(nyest): http://www.teamviewer.com/da/download/windows.aspx

Manual til Teamviewer(engelsk):http://www.teamviewer.com/en/help/firststeps.aspx
20. december 2014 - 16:09 #4
Ide:

Brug DROPBOX til at synkronicer mellem de to (eller flere ?) PC'er.

Når der rettes / opdateres i PowerPoint filen (Et af stederne) er den automatisk opdateret det/de andre steder efter få (Microsoft) sekunder ...

(PowerPoint 'showet' skal muligvis 'slukkes' og startes igen for at det bliver opdateret på skærmen ... Det har jeg så et andet trix til ..)

www.dropbox.com ...

Hurtig installation ->
https://ninite.com/dropbox/
Avatar billede fhansen82 Mester
20. december 2014 - 17:28 #5
Karise, hvordan vil du stoppe/starte diasshowet, således det køres som præsentation med det samme? VBS eller måske opgavestyring?

Mvh

Frank
20. december 2014 - 20:55 #6
Opgavestyring og/eller med i Startop / Autologin ?
20. december 2014 - 20:59 #7
... nu ved jeg ikke om PowerPoint showet er opsat til at automatisk køre i Loop ???

Hvis IKKE så kan det skrives / kaldes i en form for *.CMD fil, som DER kører i en loop ...

Dermed bliver PowerPoint showet / filen 'reloaded' ved hver loop ... Og dermed hvis filen i mellemtiden er blevet opdateret/ændret (fra en anden PC og igennem dropbox opdateret her) ... Taaaa...
Avatar billede fhansen82 Mester
20. december 2014 - 21:26 #8
Man kan i hvert fald sige, at hvis man opretter en Dropbox, hvor filen placeres, så ville det være en smart automatisering, at fx lave et VBScript, som starter/stopper PowerPoint præsentationen, og som automatisk køres (logon script) når PC'en starter. Der kan så laves et andet script som afslutter det førstkørende script, hvis dette ønskes. Jeg har leget lidt med Opgavestyring, og kan ikke få Opgavestyring til at starte en præsentation direkte. Filen åbnes direkte i PowerPoint redigerings mode. Også selvom jeg har lavet en .ppsx. Ved ikke måske PowerPoint Viewer måske skal downloades til formålet.
21. december 2014 - 16:36 #9
"PowerPoint Viewer " Jeps !!!
21. december 2014 - 16:36 #10
Skal vi lige have [Flemming56] på banen igen ?
Avatar billede Flemming56 Nybegynder
01. januar 2015 - 21:58 #11
hej Undskyld jeg ikke lige har været her men har haft en lang ferie

og jeg køre tingene i Power Point men kender nu ikke til alle de tekniske udtryk i bruger

dropbox det har jeg og jeg har selv office 365 som jeg arbejder meget i er der nogle fif til det system