Avatar billede asgermd Nybegynder
17. december 2014 - 17:22 Der er 6 kommentarer

Nykøb - tre bejlere, gode råd til endeligt valg søges. :)

Hej alle

Jeg står overfor at skulle anskaffe mig en ny laptop, da min gamle er blevet godt langsom, samt at det ene grafikkort er brændt sammen.

Jeg skal bruge den til skole (tekstarbejde, MatCat, Geogebra, Excel osv.) og vil også gerne spille 3D spil ved lejlighed, overvejende Farming Simulator 15, men også gerne Battlefield.

Jeg har fundet 3 bud i prislaget 6-7 tusind, en med normal HHD, en med SSHD og en med fuld SSD. Mit spørgsmål er om i tror at det kan betale sig at gå hele vejen til 7 tusind og hvis ikke om jeg så skal prioritere grafikkort eller SSHD.

De tre bejlere er:
- https://www.komplett.dk/acer-aspire-e5-572g-156-hd/817388?cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18#!tab:extra

- https://www.komplett.dk/asus-x550jk-156-full-hd-mat/824958?cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18#!tab:extra

- https://www.komplett.dk/asus-x550jk-156-full-hd-mat/824960#!tab:extra

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen
Asger Due

PS: Har i evt. andre forslag til mulige laptops er i hjerteligt velkommene til at smide et link :)
Avatar billede poko1 Ekspert
17. december 2014 - 22:19 #1
En af de 2 ASUS Fuld HD og bedre Grafikkort
Avatar billede sonalias Seniormester
18. december 2014 - 08:57 #2
Helt klart i7 med ssd, den bliver du glad for! :)
Avatar billede poko1 Ekspert
18. december 2014 - 09:22 #3
Grunden til jeg ikke anbefalede en bestemt er at det fuldkommen afhænger af hvilket behov du har!
Jeg har selv en ASUS Hvor der er plads til 2 Harddiske den ene er så en SSD den anden en 2 TB HHD og jeg ser kun fordelen ved en SSD med hensyn til Opstart Ca.35 sek. derudover mærker jeg ingen forskel SSD er VILDT Overdrevet!
Avatar billede poko1 Ekspert
18. december 2014 - 09:24 #4
Avatar billede sonalias Seniormester
18. december 2014 - 12:05 #5
Øhm hvad? Du mærker ikke forskel på læse/skrive hastigheder på omkring 100MB/s og så et spring op til 500MB/s? Ok... Det er formentligt korrekt hvis man udelukkende benytter sin browser og intet andet laver på sin PC.
Avatar billede sonalias Seniormester
18. december 2014 - 12:08 #6
* Og forresten eftersom han har beskrevet hans behov er det da åbenlyst at anbefale en bestemt af de 2?? Hvis du skal spille Battlefield (Antager du mener 4) skal du klart have i7 da Battlefield 4 understøtter support for op til 8 tråde (Quad core med hyper threading). Her vil du også mærke er klar forbedring af dine load tider med en SSD fremfor en SSHD som typisk kun har styresystemet i flashen.