Avatar billede tville Juniormester
18. december 2014 - 13:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra x-antal ark og samle det i et

Jeg har x antal ark som er fremmødeprotokoller for en given uge.
Jeg vil gerne have samlet informationerne i et ark, så jeg kan lave noget statistik på det.
I kolonne A står eleverne navne.
Overskriften i række 1 for kolonnerne b,c,d,e,f er datoerne i den pågældende uge. Ud for hver elev markeres med forskellige koder om vedkommende var til stede, kom for sent mm. for hver dato

I det samlede ark, skal jeg have:
Elevens navn (fra hver række i de mange ark)
Dato (fra række 1)
fraværskode (fra hver række i de mange ark)

Jeg har tidligere lavet en kode der kopiere rækker fra mange ark og samler i et ark, men her skal jeg ikke kun kopiere rækker, ide datoen jo står i række 1 og markeringen i de forskellige rækker.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede finb Ekspert
18. december 2014 - 14:02 #1
Her skal du nok have lidt vba.
Egentlig har du mere gavn af en database til denne type opgave.
Avatar billede tville Juniormester
18. december 2014 - 14:38 #2
Det er også lidt VBA jeg er på udkig efter.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
18. december 2014 - 16:55 #3
Hvis du er interesseret i en ikke-VBA løsning vil jeg gerne kigge på det, hvis du kan/vil dele filen, enten ved at uploade den til http://gratisupload.dk/
eller ved at sende til min private e-mailadresse (som jeg i givet fald oplyser i privat besked)
Avatar billede KurtOA Praktikant
22. december 2014 - 16:07 #4
Det kan sikkert sagtens løses med VBA, men det kræver lidt mere information om dine data. Er alle de filer der skal læses fra allesammen helt ens opbygget - det er et krav for at det kan løses på en fornuftig og overkommelig vis?
Er der flere celler i flere rækker/kolonner der skal indlæses?
Er det kun bestemte data der skal indlæses - eller skal der "filter" på? send gerne et eksempel på et par datafiler til min email.
kurtsnabela8560punktumdk
mvh
Avatar billede tville Juniormester
26. maj 2015 - 11:54 #5
Har fundet en anden løsning via en database. Tak for indlæggene.