Avatar billede Peter22 Nybegynder
20. december 2014 - 15:15 Der er 5 kommentarer

Algoritme

Hej

er der nogle som kan forklar mig hvad skew heap og leftist heap , Binomial Queue

fordi jeg forstår det ikke helt

tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2014 - 03:04 #1
google er opfundet :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Skew_heap
http://en.wikipedia.org/wiki/Leftist_tree
http://en.wikipedia.org/wiki/Binomial_heap

skew heap:
A skew heap (or self-adjusting heap) is a heap data structure implemented as a binary tree. Skew heaps are advantageous because of their ability to merge more quickly than binary heaps.; altså den er selvjusterende, og lavet som binært træ.

leftist heap:
In computer science, a leftist tree or leftist heap is a priority queue implemented with a variant of a binary heap. Every node has an s-value which is the distance to the nearest leaf. In contrast to a binary heap, a leftist tree attempts to be very unbalanced. ;altså en prioritets-kø, som ligner et binær-træ, hvor hver node har en værdi som er distancen til nærmeste blad.

binominal heap:
In computer science, a binomial heap is a heap similar to a binary heap but also supports quick merging of two heaps. This is achieved by using a special tree structure.

Jeg synes du skal prøve at lave et lille program pr algoritme, som blot bruger det til noget yderst simpelt, og render du ind i problemer, så google "what is xxx ?"

ved ikke hvad sprog du arbejder i..

ser ud til du også skal forstå binary heap:

A binary heap is a complete binary tree which satisfies the heap ordering property. The ordering can be one of two types: the min-heap property: the value of each node is greater than or equal to the value of its parent, with the minimum-value element at the root.
;det jo lige ud af landevejen, noderne er sorteret i nummerorden, og/eller kan have samme position.
Avatar billede Peter22 Nybegynder
21. december 2014 - 12:21 #2
Har søgt på google.. Men jeg synes den var dårlige til at forklar tingene
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2014 - 00:46 #3
jeg har lige forklaret, ovenpå wikipedia artikler.

IT er på engelsk, og hvis du ikke slår til der, så skal du tage noget engelsk kursus.

som jeg skrev, lav et lille program pr algoritme, der blot implementerer den. på den måde kommer forståelse.
Avatar billede Peter22 Nybegynder
22. december 2014 - 02:13 #4
ohhh jeg forstår godt engelsk.. men jeg synes  at wiki er dårlig til at forklare tingene.. så derfor bruger jeg ikke wiki
Avatar billede MADOlsen Forsker
22. december 2014 - 12:38 #5
Du skal lige huske at lukke dine spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/Peter22