Avatar billede amsxae Nybegynder
21. december 2014 - 00:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Røde streger / Blå skærm / nvlddmkm.sys FEJL

Ja.. prøvede lidt at få det hele med i overskriften. :)

Jeg har brug for lidt ekspertviden, da dette overgår min egen forstand. Så håber i lige vil komme med lidt input.

For et par dage siden, går PC'en ned i mens jeg surfer rundt på facebook. Da jeg genstarter, kommer der blå skærm aka "bsod".
Den nævner nvlddmkm.sys og en masse numre...

Jeg genstarter igen, og det står klart at jeg kan ikke komme ind på skrivebordet. Men derimod via Fejlsikret tilstand! (med netværk).
Så jeg følger diverse guides online, fjerner nvidia driverne osv..

Intet virker!

Som et sidste forsøg hiver jeg hele computeren fra hinanden, renser.. (det trængte den til), og sætter det hele tilbage. VUPTI!! jeg er kørende igen! Far her.. tror han er mesteren over dem alle, og tænker ikke videre over det.

Men.... Så i dag her til aften.. går det galt igen. Præcis samme fejl, hændelser osv.

Jeg gentager processen, og vupti det virker igen. Men hvor lang tid holder det? Hver gang jeg hiver mit grafikkort ud, sætter det tilbage, starter op = så virker det.

Er mit grafikkort ved at stå af? ER det overophedning?
Det virker ikke som om det er andet hardware, eller software relateret..

Håber i vil hjælpe.

SPECS:

Windows 7 Home Premium 64bit - SP1
Intel-core i5-2500 CPU @ 3.30GHz / 3.60GHz
8 GB RAM

Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 560 Ti

(ca. 4-5 år gammel)

Alting kører, blæser, harddisk, osv..

Mvh. Anders
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2014 - 02:31 #1
gfx kortet er enten ved at stå af, eller stikket/forbindelsen er i stykker, evt en revne i bundkortet, har du lige kigget på det ?
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2014 - 07:51 #2
prøv at teste det med burn in test

http://www.passmark.com/download/bit_download.htm

Download BurnInTest Standard edition V8.0 (32 & 64 bit)

den version er gratis

slå alt fra i programmet så du kun tester grafik

af og yil kan Windows godt lave systemnedbrud og så er der kun den lange vej - geninstalerig

men det kan sagtens være et varme problem eller en hardware fejl på kortet

m.v.h
Avatar billede amsxae Nybegynder
21. december 2014 - 10:31 #3
Hej tusind tak for svar.

@sidewave: Stikket ser fint ud, og ingen revner at spotte i bundkortet.

@treatmenice: Tak for link, giver det en tur i aften - og vender tilbage med resultat.

Skal lige til julefrokost først. ;)
Avatar billede amsxae Nybegynder
22. december 2014 - 13:36 #4
SÅ er jeg tilbage, og har testet lidt på kryds og tværs..

Jeg kørte en SMART test med CrystalDiskInfo, og det så fint ud.
Resultat = GOD med 34 grader i snit.

Lavede også window's egen test i dos'en:
wmic
diskdrive get status

= OK

Ellers kører det nogenlunde nu, synes ikke computeren går ned mere..
Den kører bare lidt sløvt, som om den kæmper lidt med loade ting og hjemmesider.

En gang imellem går f.eks Facebook og andre sider i STÅ, og så får jeg DENNE fejlmeddelelse:

Skærmdriveren stoppede med at svare, og er genoprettet
Skærmdriveren NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 344,75 stoppede med at svare og er genoprettet.

Jeg synes ikke jeg kan finde årsagen.. Det er frustrerende, fordi skal jeg ud og købe et nyt kort eller ej?? Er det bare en driver fejl, er der jo ingen grund til at bruge 2000 kr på et nyt kort..

Hvad nu hvis jeg køber et kort, sætter det i og problemet STADIG er der.. suk!

Nogle ideer?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2014 - 14:51 #5
hent den sidste nye driver og læg på skrivebordet

afinstaler den driver Windows bruger og genstart den
rens maskinen med ccleaner

stop pc og tag strøm fra og udtage grafikkort og tryk  på start på kabinet i 10 15 sekunder

sæt grafikkort i og strøm til
start maskinen
instaler den driver du har liggende på skrivebord

hvad sker der så

en prøve så er den udelukket det er en gammel et eller andet i regedit der driller

m.v.h
Avatar billede amsxae Nybegynder
22. december 2014 - 18:10 #6
Nix virker ikke :/

Computeren har lige gjort det 3 gange i træk, imens jeg sad og skrev her på eksperten..

Der er bestilt NYT grafikkort! :)

Tak for hjælpen.
Avatar billede amsxae Nybegynder
05. januar 2015 - 01:46 #7
Slut.