Avatar billede jenskraul Novice
21. december 2014 - 17:06 Der er 6 kommentarer

Graf over ændrende celle

Hej Alle

Jeg har en celle i mit excel ark, som ændrer sig dagligt. Da det er en dato-cellen for noget fremskrivning. pt. står datoen til 13/1-2016 og i morgen vil den nok stå til 14/1-2016. Hvordan kan jeg lave en graf over udviklingen i denne celle? Altså grafen skal blive længere og længere for hver dag der går.

Vh Jens
Avatar billede natkatten Mester
21. december 2014 - 22:06 #1
Det letteste er at have data i en tabel, som vist i dette eksempel:

http://gupl.dk/717670/

Alternativt så kig på f.eks. http://www.get-digital-help.com/2007/11/03/excel-2007-how-to-create-a-dynamic-chart/
Avatar billede jenskraul Novice
21. december 2014 - 22:14 #2
Det er ikke helt det jeg leder efter. Jeg har kun en celle og det er så den der ændrer sig
22. december 2014 - 09:55 #3
Du er nødt til at opsamle data et andet sted end i denne ene celle. Excel husker ikke historiske værdier i celler.
22. december 2014 - 10:06 #4
Hvad er det du vil vise i grafen?
Denne ene celle og hvad mere? - eller i forhold til hvad?
Avatar billede jenskraul Novice
23. december 2014 - 14:39 #5
Beklager hvis jeg ikke har formuleret mig klart nok.

Jeg vil vise de forskellige dator fra cellen i grafen, som så bliver længere og længere for hver dag der går. Og ad y-aksen kan der bare står 1, 2, 3 osv.
23. december 2014 - 15:50 #6
Som beskrevet i #3, du er nødt til at opsamle data på en eller anden måde.