Avatar billede por1 Seniormester
26. december 2014 - 11:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

netstat -an

ved denne cmd fandt jeg flere "established", hvordan får jeg dem fjernet?
der sker flere mærkelige ting på min pc win7, og nej, jeg tror ik' på nisser
Avatar billede chalde Seniormester
26. december 2014 - 11:51 #1
Lav en netstat -ano istedet. Hermed får du PID for de enkelte forbindelser.
Noter PID for dem du synes er sære.
Lav herefter en tasklist /M /FI "PID eq <PID>"

Eksempel:
netstat -ano
<...>
  TCP    10.0.0.51:xxxxx        109.238.50.4:80        ESTABLISHED    4040
<...>
Der kan jeg se en etableret forbindelse fra min klient til eksperten.dk på TCP port 80.

For at finde ud af hvad der bruger den, undersøger jeg PID med tasklist:
tasklist /M /FI "PID eq 4040"
chrome.exe                    4040 ntdll.dll, wow64.dll, wow64win.dll,
                                  wow64cpu.dll
Der kan jeg se at det er chrome, sagt hvilke moduler de gør brug af.

Derefter kan du lave en taskkill /PID 4040 for at dræbe den enkelte proces.
Men undersøg lige hvad det er du dræber inden du fyrer kommandoen af. Du kan save grenen over du sidder på og lave andet rod. Din maskine taler jo idag med ret meget ude på nettet hele tiden.

Men hvis du er i tvivl om du har noget snask inden, så er det måske bedre at starte et helt andet sted. En rensning med AV mv.
Avatar billede por1 Seniormester
26. december 2014 - 12:21 #2
Jeg har brugt oceaner af av. så det har udelukket, det går dybere end som så;o(
i mellemtiden har jeg DL sysinternal, der får jeg alle PID oplysninger. holder pause til 1430 og vender tilbage.
Avatar billede por1 Seniormester
26. december 2014 - 15:40 #3
hvordan finder jeg så ud af, hvad de "gør", disse pid? jeg kan godt se, det er min browser FF. men er det nok til, at sige det er ok?
Avatar billede chalde Seniormester
26. december 2014 - 16:26 #4
#3 Du kan se hvad de har forbindelse til og om det er nogen du vil vedkende dig.
Men meget i Windows vil tale med mange forskellige ting alt afhængig af hvad du har installeret. Det er tidskrævende at mappe alt og meget dynamisk.
Avatar billede por1 Seniormester
28. marts 2015 - 22:29 #5
skriv et svar.
Avatar billede por1 Seniormester
14. april 2015 - 14:27 #6
du har ikke svaret, så nu lukker jeg spm.