Avatar billede akse0435 Seniormester
03. januar 2015 - 20:00 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Systemlyde i Windows xp

Hej der ude.
Jeg samler på originale systemlyde fra windows-systemer direkte kopieret fra computerens stifinder og jeg har da også en del, jeg mangler bare lydene fra Windows xp.
Jeg har haft dem men mistede dem efter et nedbrud af en Harddisk.
Hvis der er nogle som har en Windows xp-computer eller kender en som har så må de rigtig gerne ligge et link ud til lydene.
Her følger en liste over lydene:
chimes.wav
chord.wav
ding.wav
flourish.mid
notify.wav
onestop.mid
recycle.wav
ringin.wav
ringout.wav
start.wav
tada.wav
town.mid
Windows Feed Discovered.wav
Windows Information Bar.wav
Windows Navigation Start.wav
Windows Pop-up Blocked.wav
Windows XP Balloon.wav
Windows XP Battery Critical.wav
Windows XP Battery Low.wav
Windows XP Critical Stop.wav
Windows XP Default.wav
Windows XP Ding.wav
Windows XP Error.wav
Windows XP Exclamation.wav
Windows XP Hardware Fail.wav
Windows XP Hardware Insert.wav
Windows XP Hardware Remove.wav
Windows XP Information Bar.wav
Windows XP Logoff Sound.wav
Windows XP Logon Sound.wav
Windows XP Menu Command.wav
Windows XP Minimize.wav
Windows XP Notify.wav
Windows XP Pop-up Blocked.wav
Windows XP Print complete.wav
Windows XP Recycle.wav
Windows XP Restore.wav
Windows XP Ringin.wav
Windows XP Ringout.wav
Windows XP Shutdown.wav
Windows XP Start.wav
Windows XP Startup.wav

Man finder lydene inde i C:\Windows\Media.
Så vidt jeg husker skal datoerne på alle lydene være noget med 08-2004  borr set fra Windows Feed Discovered.wav, Windows Information Bar.wav, Windows Navigation Start.wav og Windows Pop-up Blocked.wav hvor den vidst skal være 01-09-2006.
Jeg håber virkelig at nogle kan hjælpe mig får jeg har brugt virkelig lang tid på at søge rundt på Google efter dem.
Okay, jeg er også stødt på dem et par gange men der er altid et eller andet galt f.x datoen.
På forhånd tak.
MVH Aksel Christoffersen.
Avatar billede jensenjs Juniormester
03. januar 2015 - 20:49 #1
Prøv eventuelt her.
JEG HAR IKKE SELV hentet filen og aner derfor ikke om det er sikkert.

http://www.mediafire.com/download/5xu9iuxuaznhgu6/Windows+Sounds.zip
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2015 - 20:51 #2
Avatar billede jensenjs Juniormester
03. januar 2015 - 21:00 #3
Avatar billede akse0435 Seniormester
03. januar 2015 - 21:32 #4
Hej jensenjs og milter.
Jeg har prøvet alle tre ting mange gange før men det er desvære ikke helt.
Men ellers tak for hjælpen.
MVH Aksel Christoffersen.
Avatar billede jensenjs Juniormester
03. januar 2015 - 21:42 #5
Hej aksel0435

Den forstår jeg ikke helt.
Som jeg opfatter dit spørgsmål, så mangler du alle systemlyde til Windows XP

Og de er i det første link jeg gav dig, jeg har siden selv prøvet zip filen som er OK.

Eller har jeg misforstået det du ønsker?

Og husk når du skriver tilbage til de os andre, så skal du skrive som en kommentar, ellers kan andre tro at opgaven er besvaret og derfor springe dit spørgsmål over.

Kun hvis du SELV har løst problemet skal du bruge svar, og så skal du huske at lukke spørgsmålet hvis alt er i orden, det gør du ved at acceptere det svar du mener er korrekt.

Men jeg er nysgerrig på om jeg har misforstået eller hvorfor vi er forkert på den :-)
Avatar billede akse0435 Seniormester
03. januar 2015 - 22:31 #6
Hej jensenjs.
Detder med kommentar og det andet viste jeg ikke da jeg er helt ny her, men tak for infomationen.
Med hensyn ttil lydene er der lige et par ting.
1. datoerne er ikke helt originale.
2. Der mangler tre midifiler:
flourish.mid, onestop.mid og town.mid.
Men ellers tak for hjælpen.
MVH Aksel Christoffersen.
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2015 - 23:19 #7
Hej aksel0435.

Windows XP blev første gang udgivet i oktober 2001, så hvis lydfiler med dato 08-2004 kan ikke stamme fra den originale XP. Mine egne på min egen XP-maskine er dateret oktober 2007.

Jeg har også de tre midifiler på min maskine, og de er også dateret  oktober 2007.
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2015 - 23:34 #9
Og de tre mififiler skulle du kunne finde i adresserne herunder:

http://gupl.dk/718004/
http://gupl.dk/718005/
http://gupl.dk/718006&
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2015 - 23:35 #10
Den sidste var forkert. Her er den rigtige:

http://gupl.dk/718006/
Avatar billede akse0435 Seniormester
04. januar 2015 - 12:49 #11
Hej milter.
Tak for midifilerne.
Jeg har bare stadig ikke resten af filerne.
Jeg troede at de originale filer var fra august 2004 fordi dengang jeg selv havde filerne direkte kopieret fra en xp-computer stod der det.
MVH Aksel Christoffersen.
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2015 - 15:01 #12
Hej Aksel.

Det med datoerne skal du ikke lægge så stor vægt på. Ved kopiering af filer, vil de ofte blive tildelt den dato, de kopieres, altså ikke den dato, de oprindeligt blev skabt af f. eks. Microsoft.

Mht. linkene fra os, så husk, at filerne er zip-komprimerede og skal "pakkes ud". Jeg kan se, at mit link ikke indeholder alle XP-lydene, men det gør linket fra jensenjs i #1.

Lav en ny mappe på skrivebordet > åbn linket fra jensenjs > vælg at downloade til din nye mappe på skrivebordet > højreklik mappen Windows Sounds.zip > Udpak alle > Næste > Næste > Nu har du otte mapper med systemlydene fra otte forskellige Windowsversioner, herunder XP
Avatar billede akse0435 Seniormester
04. januar 2015 - 19:38 #13
Hej milter.
Jeg mangler stadig fire lyde fordi Windows Feed Discovered.wav, Windows Information Bar.wav, Windows Navigation Start.wav og Windows Pop-up Blocked.wav kan jeg genkende som lyde der er kopieret fra Vista 7 eller 8, og det er mærkeligt når de nu ligger i xp-lydene.
Med hensyn til datoerne går jeg bare op i det fordi alle de andre systemlyde fra andre versioner som jeg har er med originale datoer og det hele fordi de er kopieret direkte fra deres computer, f.x The Microsoft Sound.wav fra windows 95: 24-08-1995 11:50
Og det skulle bare gerne se ud som det andet og være så originalt som muligt (fra 08-2004 eller 2001) men hvis det ikke kan lade sig gøre er det selvfølgeligt ok.
MVH Aksel Christoffersen.
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2015 - 20:45 #14
Som tidligere sagt, glem det med originale datoer. Du skriver selv, at dine tidligere XP-lyde var dateret 08-2004, så den dato kan ikke være original, da XP første gang blev frigivet i 2001. Jeg har kigget mine tre XP-versioner igennem, men lydene kan man først få adgang til efter en fuld installation.

Og så har jeg sammenlignet  Windows Feed Discovered.wav og Windows Information Bar.wav i linket fra jensenjs i indlæg #1 med den på min egen XP-maskine med SP3. De er begge 100% identiske bortset fra oprettelsesdatoen med et indhold på hhv. 19884 og 23308 bytes. De lyder også 100% ens på min computer.

Jeg ved det ikke, men måske kan det være en ide at kontakte Microsoft Danmark og spørge dem, om de kan hjælpe dig med lydfiler fra den allerførste XP. Husk dog på, at XP blev opdateret adskillige gange, og måske blev oprettelsesdatoerne ændret for hver gang.
Avatar billede akse0435 Seniormester
04. januar 2015 - 20:56 #15
Hej milter.
Det tror jeg du har ret i.
Men jeg eer også mest intreseret i dem fra 08-2004.
MVH Aksel.
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2015 - 21:14 #16
Hej Aksel.

Hvis du finder ud af noget, vil du så informere os?  Det kunne være interesant.

VH Milter
Avatar billede akse0435 Seniormester
05. januar 2015 - 15:16 #17
Hej milter.
Muligvis et dumt spørgsmål men mener du hvor man kan hente lydene eller det-der med datoerne?
MVH Aksel.
Avatar billede milter Ekspert
05. januar 2015 - 16:00 #18
Hej Aksel.

Jeg mener, om du ved at kontakte Microsoft kan få lidt mere klarhed over det med datoerne.
Vh Milter
Avatar billede akse0435 Seniormester
26. januar 2015 - 11:23 #19
Hej milter.
Det med datoerne lader til at være rigtigt nok.
Og det med de rigtige datoer på lydene har jeg fået løst med:
http://windowssound.seesaa.net/media/xp.zip
og:
http://www.3search.us/?q=windows+xp+sounds&ext=&srv=&pg=2
(XP Sounds)
MVH, Aksel Christoffersen.
Avatar billede akse0435 Seniormester
26. januar 2015 - 11:25 #20
Hej igen.
Det første link i min forige besked var forkert.
Det er:
http://windowssound.up.seesaa.net/media/xp.zip
MVH, Aksel Christoffersen
Avatar billede milter Ekspert
28. januar 2015 - 18:42 #21
Hej.

Jeg må indrømme, at dit spørgsmål her har fået mig til at undersøge noget, jeg ellers aldrig ville have brugt tid på.

Mine kig rundt omkring på nettet har vist, at der findes utallige versioner af mange forskellige systemlyde i alle versioner af Windows, men det ved du sikkert allerede selv :-)

Jeg kan ikke rigtigt ud fra dine tilbagemeldinge se, om du har kontaktet Microsoft eller ej, eller om du har fået noget ud af det. Men, som jeg tidligere skrev, det burde være det bedste sted at spørge.
Avatar billede akse0435 Seniormester
30. januar 2015 - 19:51 #22
Hej milter.
Nej, jeg har ikke kontaktet Microsoft men jeg har søgt mere rundt på nettet og den er god nok.
Desuden har jeg siden jeg sidst skrev i mandags fundet xp-lydene dateret 29-05-2001 17:10 så den er lukket nu.
MVH Aksel Christoffersen.