Avatar billede 1Erik1 Nybegynder
06. januar 2015 - 02:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Feedback på hjemmeside

Jeg har startet en ny hjemmeside som en del af en skole opgave hvor vi skulle lære at bruge wordpress.

Som jeg har lært har wordpress tydeligvis sine fordele men også ulemper.

Vil blot høre om i har noget kontruktiv feedback til min side www.online-giveaway.dk ?

Først gang jeg har lavet en hjemmeside så er feedback er velkommen! Jeg skal presenter mit projekt i midt februar.

På forhånd tak
Avatar billede barefordi Nybegynder
06. januar 2015 - 06:45 #1
Billederne skal du lige justerre størelsen på. På mobil skal man scrolle alt for meget for at hvad der er på billedet
Avatar billede Slater Ekspert
06. januar 2015 - 08:24 #2
Det her er forhåbentlig ikke meningen?
https://billedeupload.dk/?v=3uRfU.jpg
06. januar 2015 - 09:22 #3
Korrekturlæsning - stavefejl og tegnsætning.
06. januar 2015 - 11:33 #4
Normalt er det hovedformål med at lave en hjemmeside at kommunikere noget til nogen, et centralt 'budskab' til en målgruppe.  Hjemmesiden skal så indrettes, så den fanger de rette brugere inden de få sekunder senere klikker videre til den næste hjemmeside, og den skal indrettes således de der bliver hængende nemt kan finde det relevante indhold.

Dit hovedformål er noget andet, nemlig at finde vej i det tekniske og præsentere et produkt der kan godkendes i skolen.  Og der har du endnu meget at gøre.  En af de realiteter du har med at gøre er, at de forskellige browsere ikke altid præsenterer siden på samme måde.  Hvis jeg åbner dit link i Crome eller Safari ser forsiden rimelig ud, men hvis jeg åbner det i Internet Explorer eller FireFox er der kaos.  Så det er nok de første du skal i gang med, at sørge for at siden kan læses i alle gængse browsere.  Og derudover, som allerede sagt, at tilpasse billed størrelserne, skrive korrekt dansk, o.s.v.

Når så det er sagt, så synes jeg du har gjort et rimeligt stykke arbejde.  Din målgruppe synes at være dine jævnaldrende (skønt alle naturligvis må deltage), og 'budskabet' er, at det er spændende og nemt og somme tider indbringende at gå på jagt efter 'give aways.'  I toppen af hjemmesiden er der en kort introduktion, der er en menu til indholdet, og der er et billedmateriale.  Men neden under kommer du med en lang forklaring.  Efter min mening er den for lang, du skærer det for meget ud i pap, og det hører ikke hjemme på forsiden.  Jeg foreslår, at du putter det under en menutab såsom 'Hvad er giveaways'.

Når man klikker på menuen 'Giveaways' får man et stort antal giveaways, smykker, tasker, gavekort, o.s.v., og meningen er vel, at der skal komme endnu flere giveaways.  Det kan være svær at få overblik.  Det ville være smart, hvis man i stedet fik en liste med giveaway'erne, for hver giveaway overskriften og et 'thumbnail' billed som man kan klikke på.  Så kan man bedre vælge hvad man vil se.

Der ud over ville det være nyttigt med 'tilbage knapper' så man fra hver side nemt kan returnere til forsiden.

Rent personligt (men måske er jeg en minoritet) kan jeg ikke lide skiftende billeder.  Når jeg ser på en side og der så pludselig er noget der skifter forstyrrer det mig.  Jeg kan personligt heller ikke lide bokse der ligger sig ovenpå det andet og som man skal lukke for at komme af med dem.

Jeg håber du kan bruge mine kommentarer.  Og held og lykke, i første omgang med skoleopgaven, men derefter med at lave hjemmesider.  Det er spændende.
Avatar billede 1Erik1 Nybegynder
06. januar 2015 - 16:31 #5
Mange tak for de gode svar!

Jeg vil prøve at arbejde på at gøre siden bedre for andre browsers, jeg bruger kun Chrome og havde egentlig ikke overvejet hvordan det vil se ud i andre browsers.

Korrekturlæsning vil jeg gøre inden siden skal "afleveres". Der er uden tvivl mange små fejl som skal rettes, det ser også amatør agtigt ud med alle de stavefejl.

I forhold til mobil optimering er det ikke en del af opgaven, det betyder naturligvis ikke at jeg ikke kan arbejde med det, men det kommer desværre i sidste række på nuværende tidspunkt. Jeg har dog ingen ide om hvordan skal jeg fixe det, men det er jo derfor vi har Google ;)

@Viperine Det billede du linker til, er det i en bestemt browser de vises såen?  eller hvordan er det billede kommet frem?

Beskæring af billeder vil jeg helt sikkert også se nærmere på. Normalt linker jeg bare til et billede, men måske var det en ide at downloade og beskærer alle billeder i samme størrelse.

Kategorier for de forskellige giveaways kunne være en rigtig god ide. Og kan godt li dit forslag om thumbsnails, men problemet er at det vil dette wordpress theme ikke lade mig anvende. Jeg kan kunde lave 'sider', laver jeg et 'indlæg' vil det automatisk blive vist på forsiden.

Igen rigtig mange tak for de gode råd.. Nu ved jeg da hvad jeg skal gå i krig med! Mange tak.
Avatar billede Slater Ekspert
06. januar 2015 - 16:44 #6
#5: Det var en helt almindelig Firefox, nyeste version (34).
Avatar billede 1Erik1 Nybegynder
06. januar 2015 - 16:46 #7
Okay mange tak, det skal fixes hurtigts muligt!
Avatar billede realweb Nybegynder
09. marts 2015 - 11:57 #8
Det er vel ikke meningen, at der skal stå en bred kolonne i venstre sider af skærmen. Umiddelbart synes jeg ikke selv om designet.

Lav en menu og del dine ting op på undersider. De giver et bedre overblik, og vil få din side indarbejdet langt bedre i Googles resultater.

Sørg for i meta data er opsat ordentligt. I meta title skal de vigtigste søgeord stå først. Og hvor er din meta decription blevet af?

Mht. til teknikken, så husk styles i toppen og scripts i bunden af siden. Ellers loader den ikke godt. Sørg for at alt står i hhv. css og js filer (det andet er noget rod og giver dårlig caching). Brug evt. minify til at slå linkene sammen i samme url. Det bliver google glad for :-)

Mvh.

Thomas Skytte
Webudvikler
www.realweb.dk