Avatar billede BjarneKragh Nybegynder
07. januar 2015 - 16:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Software på gammel floppy diskette

Jeg har fundet et gammelt software program som ligger på 1,44MB floppy disk. Jeg har indkøbt et floppy drev og kan også læse disketten men programmet kan ikke køre på en 64bit Windows pc. Det eneste jeg kan få frem er at softwaren er inkompatibel med 64bit Windows versionen. Jeg har haft kontakt med udvikleren af softwaren og der er ikke noget nyt tilgængelig. programmet er fra slut 80érne og er et .EXE program til analyse af målinger indenfor sportens verden (laktat test) Kender nogle en måde hvordan jeg kan konverterer det så det kan bruges på min bærbar Windows 8.1 64bit pc - eller er det bare ærgerligt og der kan ikke gøres noget? Måske findes der folk/firmaer der kan hjælpe mod betaling - søger helst gratis hjælp :-)
Jeg er totalt lam omkring det dybere PC sprog og arbejde.....
Avatar billede hjolsen Ekspert
07. januar 2015 - 17:05 #1
Prøv om programmet kan køre i  feks dosbox
http://www.dosbox.com/
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. januar 2015 - 17:16 #2
muligvis kan det afvikles på en 32bit version windows - det er mok et 32bit eller 16 bit program eler en kombination. 64 bit windows kan afvikle 64 og 32 bit programmer. 32bit windows kan afvikle 32 og 16 bit. eler er det muligheder med virtuelle masinner.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
07. januar 2015 - 18:24 #3
Det er meget svært at hjælpe dig herfra, når man ikke har adgang til programmet og kan se dets egenskaber.

Men hvis du sender filerne til mig på denne e-mail adresse, kan jeg hjælpe dig:
07-01-2015@madshaupt.dk
Avatar billede MADOlsen Forsker
08. januar 2015 - 11:38 #4
#3 Man kan vel godt vejlede folk i, hvad de skal bruge for at køre et gammelt DOS-program, uden at have adgang til programmet.

Mit første bud vil også umiddelbart være at prøve DOSBox.

Ellers kan de gamle DOS-versioner downloades her:
http://www.allbootdisks.com/download/dos.html
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
08. januar 2015 - 11:45 #5
#4 jo det kan men godt.

Mit bedste råd ville være, at prøve at køre programmet på en 32-bit version af Windows.
Avatar billede BjarneKragh Nybegynder
06. februar 2015 - 10:49 #6
Tak alle for råd og info. Fik det til at fungerer med DOSbox så alt skulle være på plads.