Avatar billede herberth Juniormester
08. januar 2015 - 14:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter

Jeg har en fejl i dette PHP - men kan ikke finde den? - Nogle gode råd?

----------------------------

<?php
// redirect www.netsprit.dk to netspirit.dk
if (preg_match('/www.netspirit.dk/', $_SERVER['SERVER_NAME'])) {
    $serverName = preg_replace('/www.netspirit.dk/', 'netspirit.dk', $_SERVER['SERVER_NAME']);

    header('HTTP/1.1 301 Moved Permanently');
    header('Location: http://' . $serverName . $_SERVER['REQUEST_URI']);
    exit;
}

// redirect netspirit.sylrot.pil.dk to netspirit.dk
if (preg_match('/netspirit.sylrot.pil.dk/', $_SERVER['SERVER_NAME'])) {
    $serverName = preg_replace('/netspirit.sylrot.pil.dk/', 'netspirit.dk', $_SERVER['SERVER_NAME']);

    header('HTTP/1.1 301 Moved Permanently');
    header('Location: http://' . $serverName . $_SERVER['REQUEST_URI']);
    exit;
}

// **************************************************
//
// Name: Netspirit Main include file
// Description: Including all the files needed for
// the work of the site
//
// **************************************************

session_start();

// Configuration file
require("inc_config.php");

// DB functions
require("inc_db.php");

// UI functions
require("inc_ui.php");

// Multivote functions
require("inc_multivote.php");

// All functions
require("inc_functions.php");

//check when are updated points , and update them
db_link();
add_10_points();

// removed: ekt 2009-02-03
//db_unlink();
?>

Jeg får følgende fejlmeddelelse:

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/herbert_c_brandt/netspirit.dk/new/forum/questions.php:1) in /home/herbert_c_brandt/netspirit.dk/new/inc_main.php on line 28

-------
Hvis jeg følger rådet om at flytte session_start(); op til lige efter <?php får jeg følgende fejlmeddelelse:

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/herbert_c_brandt/netspirit.dk/new/forum/questions.php:1) in /home/herbert_c_brandt/netspirit.dk/new/inc_main.php on line 2

Hvis jeg følger rådet om at udkommentere - således: /** session_start(); **/ - får jeg ikke længere fejmeddelsen - men på den anden side så kan jeg nu ikke logge ind på siden!

Det er kun når jeg kigger i forummet at jeg får fejlmeddelelsen.

Alle andre sider vises normalt.

Nogle råd?
Avatar billede Slater Ekspert
08. januar 2015 - 14:33 #1
"headers already sent" betyder at serveren allerede er begyndt at sende data til klienten, og så kan du ikke starte en session, sende headers eller cookies længere.

Løsningen er at sætte de funktionskald op. Ikke nødvendigvis først på siden, men før alle echo, print og lignende statements, og før al HTML der står uden for <?php ?>. Det betyder også, at du ikke må inkludere andre filer før det, der udskriver noget - eller være inkluderet i nogen.

Hvis intet af det virker - er det så muligt, du bruger en editor der laver BOM? BOM - eller byte order mark - er et irriterende tegn i starten af en fil gemt i UTF, som nogle editors laver for at vide om filen er big endian eller little endian. Ligegyldigt for det meste, og du kan trygt slette dem - problemet er bare, at du ikke kan se dem, hvis din editor laver dem. Så skal du finde en anden editor eller slå BOM fra i din.
Avatar billede herberth Juniormester
08. januar 2015 - 14:50 #2
Fejlmeddelesen fortæller mig jo at jeg skal kigge i:

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/herbert_c_brandt/netspirit.dk/new/forum/questions.php:1) in /home/herbert_c_brandt/netspirit.dk/new/inc_main.php on line 28

HVIS DET KAN VÆRE TIL NOGEN HJÆLP ER HER QUESTIONS.PHP:

<?php
require("../inc_main.php");

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] != 'POST')
    $_SESSION['questions_timer'] = time();

db_link();
if ($_GET['action']=="delete_q" && $_GET['mid']>0 && ($_SESSION['admin']>0 || $_SESSION['coadmin']>0 || ($_SESSION['user_id'] > 0) && is_last_question_mine($_GET['mid']))) {

    delete_question($_GET['mid']);
}
db_unlink();

page_header();
//print_a($_SESSION);
//print_a($_POST);
if ($_POST['close_question'] && $_SESSION['close_q']>0) {
    while (list($key,$val)=each($_POST)) {
        if (strstr($key,"puid")) {
            if (!is_numeric($val)) {
                $_SESSION['error'][0]=$_t['msg']['error_points_num'];
                $error=1;
                header("Location: questions.php?id=".$_SESSION['close_q']."&close_q=".$_SESSION['close_q']);
                exit;
            }
            else {
                $a=str_replace("puid_","",$key);
                $upid[$a]=$val;
                $tot_val=$tot_val+$val;
            }

    if (!is_numeric($_POST['pointd_for_me'])) {
        $_SESSION['error'][0]=$_t['msg']['error_points_num'];
        $error=1;
        header("Location: questions.php?id=".$_SESSION['close_q']."&close_q=".$_SESSION['close_q']);
        exit;
    }
    else {
        $tot_val=$tot_val+$_POST['pointd_for_me'];
    }
    if ($error!=1) {
        $rs=mysql_query("SELECT * FROM `mesages` WHERE `m_id`='".$_SESSION['close_q']."'");
        if (mysql_num_rows($rs)>0) {
            $row=mysql_fetch_assoc($rs);
            if ($row['m_points']==$tot_val) {
                $quser=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `users` WHERE `user_id`='".$_SESSION['user_id']."'"));
                echo mysql_error();
                while (list($key,$val)=each($upid)) {
                    $rsa1=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `users` WHERE `user_id`='".$key."'"));
                    $rs2a=mysql_query("UPDATE `users` SET `points`='".($rsa1['points']+$val)."' WHERE `user_id`='".$key."'");
                    if ($val>0) {
                        $user_url='<a href="'.$ns_static_url.'user/search/profile.php?id='.$_SESSION['user_id'].'">'.$quser['user_name'].'</a>';
                        $question_url='<a href="'.$ns_static_url.'forum/questions.php?id='.$_SESSION['close_q'].'">'.$row['m_title'].'</a>';
                        $mail_text=str_replace("[user]",$user_url,$_t['close_question_points']);
                        $mail_text=str_replace("[question_link]",$question_url,$mail_text);
                        $mail_text=str_replace("[points]",$val,$mail_text);
                        //send_mail($rsa1['user_email'],$mail_text,$_t['close_question_points_subject']);
                    }

                $rsa1=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `users` WHERE `user_id`='".$_SESSION['user_id']."'"));
                echo mysql_error();

                $n_user_points=($rsa1['points']+$_POST['pointd_for_me']);
                $rsa2=mysql_query("UPDATE `users` SET `blocked_points`='".($rsa1['blocked_points']-$row['m_points'])."' WHERE `user_id`='".$_SESSION['user_id']."'");
                $rsa2=mysql_query("UPDATE `users` SET `points`='".$n_user_points."' WHERE `user_id`='".$_SESSION['user_id']."'");

                $rs=mysql_query("UPDATE `mesages` SET `closed`='1' WHERE `m_id`='".$_SESSION['close_q']."'");
                unset($_SESSION['close_q']);
            }
            else {
                $_SESSION['error'][0]=$_t['msg']['error_points_sum'];
                header("Location: questions.php?id=".$_SESSION['close_q']."&close_q=".$_SESSION['close_q']);
            }

if ($_GET['mkey'] && strlen($_GET['mkey'])==20) {
    $rs=mysql_query("SELECT * FROM `guest_mesages` WHERE `g_hash`='".$_GET['mkey']."'");
    if (mysql_num_rows($rs)==1) {
        $row=mysql_fetch_assoc($rs);
        $rs2=mysql_query("UPDATE `mesages` SET `active`='1' WHERE `m_id`='".$row['m_id']."'");
        header("Location: questions.php?id=".$row['m_id']);
        exit;

    }

if ($_GET['akey'] && strlen($_GET['akey'])==20) {
    $rs=mysql_query("SELECT * FROM `guest_answers` WHERE `hash`='".$_GET['akey']."'");

    if (mysql_num_rows($rs)==1) {
        $row=mysql_fetch_assoc($rs);
        $rs2=mysql_query("UPDATE `answers` SET `active`='1' WHERE `id`='".$row['a_id']."'");
        $rs3=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `answers` WHERE `id`='".$row['a_id']."'"));
        $rs4=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `mesages` WHERE `m_id`='".$rs3['a_m_id']."' AND `active`='1'"));
        update_answers_count($rs3['a_m_id']);
        if ($rs4['m_user_id']>0) {
            $rs5=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `users` WHERE `user_id`='".$rs4['m_user_id']."'"));
            $aut=$rs5['user_name'];
            $umail=$rs5['user_email'];
        }
        else {
            //echo $row['a_id'];
            $rs5=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `guest_mesages` WHERE `m_id`='".$rs3['a_m_id']."'"));
            $aut=$rs5['gname'];
            $umail=$rs5['gmail'];
        }
        $url=$ns_static_url.'forum/questions.php?id='.$rs4['m_id'];
        $mail_text=stripslashes($_t['email_answered_question']);
        $mail_text=str_replace("[author]",$aut,$mail_text);
        $mail_text=str_replace("[user]",$row['name'],$mail_text);
        $mail_text=str_replace("[question_link]",$url,$mail_text);
        send_mail($umail,$mail_text,$_t['email_answered_question_sub']);
        // [CANCELED] - sending e-mail to the question's author...
        header("Location: questions.php?id=".$rs3['a_m_id']);
        exit;
    }

if($_GET['action'] == "new")
{
    if ($_GET['cat']>0) {
        $cat=$_GET['cat'];
    }
    else {
        $cat=75;
    }
    new_question($_POST,$cat);
}

if ($_POST['new_question'] && isset($_SESSION['questions_timer']) && (time()-$_SESSION['questions_timer']) > 10) {
    add_new_question($_POST);
    if ($_SESSION['user_id']>0) {

        if($_SESSION['error'])
            {
                echo error_handle();
                new_question($_POST,75);
                page_footer();
                exit;
            }
            else
            {
                $last_q_id = mysql_insert_id();
                header("Location: questions.php?id=". $last_q_id);
            }
    else {
        if($_SESSION['error']) {

            echo error_handle();
                new_question($_POST,75);
                page_footer();
                exit;

    }
    else {
            echo '<div class="errors">
                <ul>
                    <li>' .$_t['question_succes'] .'</li>
                </ul>
            </div>';
        echo '<table class="forum_answers_list">
        <tr>
            <th valign="top">'
                .$_POST['q_user_name'].'<br />'.format_date(time()).'&nbsp;
            </th>
            <td>
                <strong>'. $_POST['new_q_title'].' - O points</strong><br />'. $_POST['new_q_text'];
            echo '</td>
        </tr></table>';
            question_list($_GET,$_POST['the_fat_cat_q']);
            page_footer();
            exit;
    }

if ($_POST['new_answer']) {
    add_answer($_POST);
    $rs=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `mesages` WHERE `active`=1 AND `m_id`='".$_POST['answer_q_id']."'"));

    if(!empty($_SESSION['error']))
    {
        echo error_handle();
        display_question($_POST['answer_q_id']);
        answer_to_question($_POST['answer_q_id']);
        question_list($_GET,$rs['m_fatcat']);
        page_footer();
        exit;
    }
    else
    {
        header("Location: ". $ns_static_url ."forum/questions.php?id=". $_POST['answer_q_id']);
        exit;
    }

if ($_GET['id']>0 ) {
    $rs=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `mesages` WHERE `active`=1 AND `m_id`='".$_GET['id']."'"));
    echo mysql_error();
    display_question($_GET['id']);
    if ($rs['closed']==0) {
        answer_to_question($_GET['id']);
    }
    if ($rs['m_user_id']==$_SESSION['user_id'] && $rs['closed']==0) {
        close_question_form($_GET['id']);
    }

    question_list($_GET,$rs['m_fatcat']);

    page_footer();
    exit;
}

if ($_POST['update_question'] && $_POST['ed_m_id']>0 && ($_SESSION['admin']>0 || $_SESSION['coadmin']>0 || ($_SESSION['user_id'] > 0) && is_last_question_mine($_POST['ed_m_id']))) {
    update_question($_POST);
    $rs=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `mesages` WHERE `active`=1 AND `m_id`='".$_POST['ed_m_id']."'"));
    echo mysql_error();
    display_question($_POST['ed_m_id']);
    answer_to_question($_POST['ed_m_id']);
    question_list($_GET,$rs['m_fatcat']);
    page_footer();
    exit;

}

if ($_POST['update_answer'] && $_POST['ed_a_id']>0 && ($_SESSION['admin']>0 || ($_SESSION['user_id'] > 0) && is_last_answer_mine($_POST['qid'],$_POST['ed_a_id']))) {
    update_answer($_POST);
    $rs3=mysql_query("SELECT * FROM `answers` WHERE `id`='".$_POST['ed_a_id']."'");
    $row3=mysql_fetch_assoc($rs3);
    $rs=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `mesages` WHERE `active`=1 AND `m_id`='".$row3['a_m_id']."'"));
    display_question($row3['a_m_id']);
    answer_to_question($row3['a_m_id']);
    question_list($_GET,$rs['m_fatcat']);
    page_footer();
    exit;
}

if ($_GET['action']=="edit_q" && $_GET['mid']>0 && ($_SESSION['admin']>0 || $_SESSION['coadmin']>0 || ($_SESSION['user_id'] > 0) && is_last_question_mine($_GET['mid']))) {
    display_question($_GET['mid'],$edit_q=$_GET['mid']);
}

if ($_GET['action']=="edit_answer" && $_GET['aid']>0 && ($_SESSION['admin']>0 || ($_SESSION['user_id'] > 0) && is_last_answer_mine($_GET['qid'],$_GET['aid']))) {
    $rs=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `answers` WHERE `id`='".$_GET['aid']."'"));
    display_question($rs['a_m_id'],null,$_GET['aid']);
}

if ($_GET['action']=="delete_answer" && $_GET['aid']>0 && ($_SESSION['admin']>0 || ($_SESSION['user_id'] > 0) && is_last_answer_mine($_GET['qid'],$_GET['aid']))) {
    $rs3=mysql_query("SELECT * FROM `answers` WHERE `id`='".$_GET['aid']."'");
    $row3=mysql_fetch_assoc($rs3);
    $rs=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `mesages` WHERE `active`=1 AND `m_id`='".$row3['a_m_id']."'"));
    delete_answer($_GET['aid']);
    update_answers_count($row3['a_m_id']);
    display_question($row3['a_m_id']);
    answer_to_question($row3['a_m_id']);
    question_list($_GET,$rs['m_fatcat']);
    page_footer();
    exit;
}

echo error_handle();

question_search_form();

question_list($_GET);
new_question($_POST,75);

page_footer();

function edit_answer($id) {
    global $_t;
    if ($_SESSION['user_id']>0 && $_SESSION['admin']>0) {
        $rs=mysql_query("SELECT * FROM `answers` WHERE `id`='".$id."'");
        if (mysql_num_rows($rs)==1) {
            $row=mysql_fetch_assoc($rs);
            echo '<form action="questions.php" method="post">
            <textarea name="ed_a_text">'.$row['a_text'].'</textarea>
            <input type="hidden" name="ed_a_id" value="'.$id.'" />
            <input type="submit" value="'.$_t['update'].'" name="update_answer" />
            </form>';
            page_footer();
            exit;
        }

function update_answer($post) {
    if (($_SESSION['user_id']>0 && $_SESSION['admin']>0) || ($_SESSION['user_id']>0 && is_last_answer_mine($post['qid'],$post['ed_a_id']))) {
        if ($post['ed_a_id']>0) {
            $rs=mysql_query("SELECT * FROM `answers` WHERE `id`='".$post['ed_a_id']."'");
            if (mysql_num_rows($rs)==1) {
                mysql_query("UPDATE `answers` SET `a_text`='".$post['ed_a_text']."' WHERE `id`='".$post['ed_a_id']."'");
            }

function edit_question($id) {
    global $_t;
    if ($_SESSION['user_id']>0 && $_SESSION['admin']>0) {
        $rs=mysql_query("SELECT * FROM `mesages` WHERE `m_id`='".$id."'");
        if (mysql_num_rows($rs)==1) {
            $row=mysql_fetch_assoc($rs);
            echo '<h2>Edit question</h2>
            <form action="questions.php" method="post">
            <table>
                <tr>
                    <td>'. $_t['headline'] .'</td>
                    <td><input type="text" name="ed_m_title" value="'.$row['m_title'].'" size="83" /></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td valign="top">'. $_t['question'] .'</td>
                    <td><textarea name="ed_m_text" cols="80" rows="15">'.$row['m_text'].'</textarea></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td><input type="hidden" name="ed_m_id" value="'.$id.'" />&nbsp;</td>
                    <td><input type="submit" value="'.$_t['update'].'" name="update_question" /></td>
                </tr>
            </table>
            </form>';
            page_footer();
            exit;
        }

function update_question($post) {
    if (($_SESSION['admin']>0 || $_SESSION['coadmin']>0 || ($_SESSION['user_id'] > 0) && is_last_question_mine($post['ed_m_id']))) {
        if ($post['ed_m_id']>0) {
            $rs=mysql_query("SELECT * FROM `mesages` WHERE `m_id`='".$post['ed_m_id']."'");
            if (mysql_num_rows($rs)==1) {
                mysql_query("UPDATE `mesages` SET `m_title`='".$post['ed_m_title']."',`m_text`='".$post['ed_m_text']."' WHERE `m_id`='".$post['ed_m_id']."'");
            }

function delete_answer($id) {
    if (($_SESSION['user_id']>0 && $_SESSION['admin']>0) || ($_SESSION['user_id']>0 && is_last_answer_mine($_GET['qid'],$id))) {
        $rs=mysql_query("SELECT * FROM `answers` WHERE `id`='".$id."'");
        if (mysql_num_rows($rs)==1) {
            mysql_query("DELETE FROM `answers` WHERE `id`='".$id."'");
        }

function delete_question($id) {
    if (($_SESSION['admin']>0 || $_SESSION['coadmin']>0 || ($_SESSION['user_id'] > 0) && is_last_question_mine($id))) {
        $rs=mysql_query("SELECT * FROM `mesages` WHERE `m_id`='".$id."'");
        if (mysql_num_rows($rs)==1) {
            mysql_query("DELETE FROM `mesages` WHERE `m_id`='".$id."'");
            mysql_query("DELETE FROM `answers` WHERE `a_m_id`='".$id."'");
        }

function add_answer($post) {
    global $_t;
    global $ns_static_url;
    $rs=mysql_query("SELECT * FROM `blocked_ip` WHERE `ip`='".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'");
    if (!mysql_num_rows($rs)>0) {
        if ((strlen($post['answer_text'])>0) && ($post['answer_text'] != ucfirst($_t['add_comment']))) {
            if ($_SESSION['user_id']>0) {
                $rs=mysql_query("INSERT INTO `answers` (`a_m_id`,`a_user_id`,`a_date`,`a_text`,`active`)
                VALUES ('".$post['answer_q_id']."','".$_SESSION['user_id']."','".time()."','".$post['answer_text']."','1')");
                update_answers_count($post['answer_q_id']);
                $rs1=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `mesages` WHERE `m_id`='".$post['answer_q_id']."'"));
                if ($rs1['m_user_id']>0) {
                    $rs5=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `users` WHERE `user_id`='".$rs1['m_user_id']."'"));
                    $aut=$rs5['user_name'];
                    $umail=$rs5['user_email'];
                }
                else {
                    $rs5=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `guest_mesages` WHERE `m_id`='".$rs1['m_id']."'"));
                    $aut=$rs5['gname'];
                    $umail=$rs5['gmail'];
                }
                $row=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT `user_name` FROM `users` WHERE `user_id`='".$_SESSION['user_id']."'"));
                $url=$ns_static_url.'forum/questions.php?id='.$rs1['m_id'];
                $mail_text=stripslashes($_t['email_answered_question']);
                $mail_text=str_replace("[author]",$aut,$mail_text);
                $mail_text=str_replace("[user]",$row['user_name'],$mail_text);
                $mail_text=str_replace("[question_link]",$url,$mail_text);
                if ($rs1['m_user_id']<>$_SESSION['user_id']) {
                    send_mail($umail,$mail_text,$_t['email_answered_question_sub']);
                }
            else {
                // if (strlen($post['a_guest'])>2) {
                if ((strlen($post['a_guest'])>2) && username_exists($post['a_guest']) && ($post['a_guest'] != $_t['a_you_name'])) {
                    if (is_valid_email($post['a_email'])) {
                        $rs=mysql_query("INSERT INTO `answers` (`a_m_id`,`a_user_id`,`a_date`,`a_text`)
                        VALUES ('".$post['answer_q_id']."','".$_SESSION['user_id']."','".time()."','".$post['answer_text']."')");
                        $i_id=mysql_insert_id();
                        $ahash=random_string(20);
                        $rs2=mysql_query("INSERT INTO `guest_answers` (`a_id`,`hash`,`name`,`ip`,`amail`)
                            VALUES ('".$i_id."','".$ahash."','".$post['a_guest']."','".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."','".$post['a_email']."') ");
                            echo mysql_error();

                        // $link=$ns_static_url.'forum/questions.php?akey='.$ahash;
                        // $mail_text=str_replace("[link]",$link,$_t['answer_approuve']);
                        // send_mail($post['a_email'],$mail_text,$_t['answer_approuve_subject']);

                        // $link = '<a href="'. $ns_static_url .'forum/questions.php?akey='.$ahash .'">'. $ns_static_url.'forum/questions.php?mkey='.$ghash .'</a>';
                        $link = $ns_static_url .'forum/questions.php?akey='.$ahash;
                        $mail_text=str_replace("[name]",$post['a_guest'],stripslashes($_t['question_approuve']));
                        $mail_text=str_replace("[link]",$link,$mail_text);
                        send_mail($post['a_email'],$mail_text,$_t['question_approuve_subject']);

                        $_SESSION['error'][0]=$_t['question_succes'];
                    }
                    else {
                        $_SESSION['error'][0]=$_t['msg']['error_reg_mail_nook'];
                    }
                else {
                    // $_SESSION['error'][0]=$_t['msg']['error_reg_name_lenght'];
                    $_SESSION['error'][0] = $_t['username_already_taken'];
                }
        else {
            $_SESSION['error'][0]=$_t['msg']['error_answer'];
        }

function add_new_question($post) {
    global $_t;
    global $ns_static_url;
    $rs=mysql_query("SELECT * FROM `blocked_ip` WHERE `ip`='".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'");
    if (!mysql_num_rows($rs)>0) {
        if (strlen($post['new_q_title'])<2 || $post['new_q_title']==$post['default_new_q_title']) {
            $_SESSION['error'][0]=$_t['msg']['error_q_name'];
            $error=1;
        }

        if (strlen($post['new_q_text'])<2 || $post['new_q_text']==$post['default_new_q_text']) {
            $_SESSION['error'][1]=$_t['msg']['error_q_text'];
            $error=1;
        }

        if ($post['the_fat_cat_q']<1) {
            $_SESSION['error'][2]=$_t['msg']['error_q_fatcat'];
            $error=1;
        }
        if ($post['new_q_points']=="custom") {
            $points=$post['new_q_custom_points'];
        }
        else {
            $points=$post['new_q_points'];
        }
            if ($_SESSION['user_id']>0) {
                if (($post['new_q_points']=="custom"  && $post['new_q_custom_points']>0 && $post['new_q_custom_points']<=200) || ($post['new_q_points'])>0) {
                    if ($error<>1) {
                        $rsa=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `users` WHERE `user_id`='".$_SESSION['user_id']."'"));
                        if ($rsa['points']>=$points) {
                            $rs=mysql_query("UPDATE `users` SET `points`='".($rsa['points']-$points)."' WHERE `user_id`='".$_SESSION['user_id']."'");
                            $rs=mysql_query("UPDATE `users` SET `blocked_points`='".($rsa['blocked_points']+$points)."' WHERE `user_id`='".$_SESSION['user_id']."'");
                            $rs=mysql_query("INSERT INTO `mesages` (`m_user_id`,`m_date`,`m_title`,`m_text`,`m_fatcat`,`m_points`,`an`,`active` )
                            VALUES ('".$_SESSION['user_id']."','".time()."','".$post['new_q_title']."','".$post['new_q_text']."',
                            '".$post['the_fat_cat_q']."', '".$points."',0,1)");
                        }
                        else {
                            $_SESSION['error'][8]=$_t['msg']['error_ask_q_points'];
                        }
                else {
                    $_SESSION['error'][3]=$_t['msg']['error_points'];
                    $error=1;
                    }
                else {
                    if (!is_valid_email($post['q_user_email'])) {
                        $_SESSION['error'][6]=$_t['msg']['error_reg_mail_nook'];
                        $error=1;
                    }
                        if (strlen($post['q_user_name'])<2 || $post['q_user_name']==$post['default_q_user_name'] || !username_exists($post['q_user_name'])) {
                            $_SESSION['error'][5]=$_t['username_already_taken'];
                            $error=1;
                        }
                        if ($error<>1) {
                            $rs=mysql_query("INSERT INTO `mesages` (`m_user_id`,`m_date`,`m_title`,`m_text`,`m_fatcat`,`m_points` )
                            VALUES ('".$_SESSION['user_id']."','".time()."','".$post['new_q_title']."','".$post['new_q_text']."',
                            '".$post['the_fat_cat_q']."', '".$points."')");
                            $i_id=mysql_insert_id();
                            $g_hash=random_string(20);
                            $rs2=mysql_query("INSERT INTO `guest_mesages` (`gname`,`gmail`,`g_hash`,`m_id`,`ip`)
                            VALUES ('".$post['q_user_name']."','".$post['q_user_email']."','".$g_hash."','".$i_id."','".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')");
                            // $link = '<a href="'. $ns_static_url .'forum/questions.php?mkey='.$g_hash .'">'. $ns_static_url.'forum/questions.php?mkey='.$g_hash .'</a>';
                            $link = $ns_static_url .'forum/questions.php?mkey='.$g_hash;
                            $mail_text=str_replace("[name]",$post['q_user_name'],stripslashes($_t['question_approuve']));
                            $mail_text=str_replace("[link]",$link,$mail_text);
                            send_mail($post['q_user_email'],$mail_text,$_t['question_approuve_subject']);
                        }

function update_answers_count($msg_id) {
    $rs3=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT COUNT(*) as man FROM `answers` WHERE `a_m_id`='".$msg_id."' AND `active`='1'"));
    $rs4=mysql_query("UPDATE `mesages` SET `an`='".$rs3['man']."' WHERE `m_id`='".$msg_id."'");
}

function close_question($id) {
    global $ns_static_url;
    $rs=mysql_query("SELECT * FROM `mesages` WHERE `m_id`='".$id."' AND `m_user_id`='".$_SESSION['user_id']."' AND `closed`='0'");
    if (mysql_num_rows($rs)>0) {
        $rs2=mysql_query("SELECT * FROM `answers` WHERE `a_m_id`='".$id."'");
        if (mysql_num_rows($rs2)>0) {
            echo '<a href="'.$ns_static_url.'forum/questions.php?id='.$id.'&close_q='.$id.'" class="btn">Close question</a>';
            $_SESSION['close_q']=$id;
        }

function close_question_form($id) {
    global $ns_static_url;
    global $_t;
    $_SESSION['close_q']=$id;
    $rs=mysql_query("SELECT DISTINCT(`a_user_id`) FROM `answers` WHERE `a_m_id`='".$id."' AND `a_user_id`>0
        AND `a_user_id`<>'".$_SESSION['user_id']."' AND `active`='1'");
    if (mysql_num_rows($rs)>0) {

        echo '<h3>'. $_t['allocate_points'] .' (<a href="java script:;" onclick="PopWin(\''. $ns_static_url .'popup.php?page=allocate_points\',400,600,\'no\')">?</a>)</h3>
        <form action="'.$ns_static_url.'forum/questions.php" method="post">
        <table>
        ';
        while ($row=mysql_fetch_assoc($rs)) {
            $rs2=mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `users` WHERE `user_id`='".$row['a_user_id']."'"));

            echo '<tr>
                    <td align="right">'
                        .$rs2['user_name'].':
                    </td>
                    <td>
                        <input type="text" name="puid_'.$rs2['user_id'].'" value="0" size="4" /> '. $_t['point'] .'
                    </td>
                </tr>';
        }
        echo '<tr>
                <td align="right">
                    '. $_t['allocate_points_to_myself'] .':
                </td>
                <td>
                    <input type="text" name="pointd_for_me" value="0" size="4" /> '. $_t['point'] .'
                </td>
            </tr>
            <tr>
                <td>&nbsp;</td>
                <td>
                    <input type="submit" value="'. $_t['allocate_points_btn'] .'" name="close_question" class="btn" />
                </td>
            </tr>
        </table>
        </form>';
    }

?>
Avatar billede herberth Juniormester
08. januar 2015 - 15:00 #3
ER DETTE EN LØSNING?

Check all *.inc files to make sure there are no closing php ?> tags in any of them. Closing php ?> tags are not needed in your *.inc files
Avatar billede Slater Ekspert
08. januar 2015 - 15:20 #4
Generelt bør du aldrig afslutte dine <?php sektioner, med mindre du har brug for at skrive HTML efter dem.
Avatar billede herberth Juniormester
08. januar 2015 - 17:28 #5
Okay - tak for feedback

Så du foreslår at jeg forsøger at finde mine forskellige .inc PHP filer og sletter afslutningen

Eller skal jeg tage fat i alle - ikke kun .inc PHP - men alle PHP filerne?
Avatar billede herberth Juniormester
11. januar 2015 - 20:36 #6
Det virkede ikke - fejlen er der stadig - andre forslag?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. januar 2015 - 20:48 #7
Kan det passe at du har et mellemrum foran på een af dine <?php linier? Måske den i questions.php ?
Avatar billede herberth Juniormester
11. januar 2015 - 23:09 #8
spørgsmål er blevet besvaret - lukkes
Avatar billede Slater Ekspert
12. januar 2015 - 07:27 #9
Hvad var svaret?