Avatar billede hansen222 Nybegynder
16. januar 2015 - 02:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

God 24" skærm

hej.

kigger lidt efter en ny computerskærm, men det er et kæmpe marked kan jeg se og aner ikke så meget om det.

krav:
skal bruges til spil
har hørt noget om maks 2ms opdatering
pris mellem 1000-1200 kr

håber i kan hjælpe:)
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2015 - 03:18 #1
en skærm til 1000 er glimrende.. men har du set på en til 3000 så er den meget bedre.

det hele handler om kontrast.
1:10000 eller 1:100000 - jo højere tal her, jo bedre.

find en med et pænt kontrast tal,
og hold dig fra Samsung!!!  de er notorisk kendt for at putte meget billige kondensatorer i, og de futter hele tiden af ved strømforsyning.

LG er gode..

det med ms er vist overdrevet. en skærm skal være virkeligt noget lort, hvis den laver slør på billedet. det er noget de skriver, som en del af markedsføringen. at den er 2 eller 5 sku betyde noget. det tror jeg ikke på det gør.

min skærm er en billig LG med kontrast 1:15000, og har aldrig haft et problem med nogle spil.
Avatar billede one_kil Nybegynder
16. januar 2015 - 11:45 #2
det er ikke kun kontrast du skal se på med en god skærm men også opdaterings hastigheden også kaldet responstiden. det er som du selv skriver
de fleste skærme er på 5ms men en god skærm til spil skal være under min er en Samsung på 24" med en responstid på 2ms
det er vigtig for at den kan følge med i spil kontrasten er for at du får et tydelig billede. så høj kontrast og lille responstid er de 2 vigtige ting til en god spille skærm. og så er det jo bare hvad man ville bruge af penge på det
Avatar billede hansen222 Nybegynder
16. januar 2015 - 13:24 #3
hej igen :)

har prøvet og lave en søgning på edbpriser: http://www.edbpriser.dk/hardware/skaerm.aspx?display-stoerrelse=(gte+24)&oploesning=(gte+2073600)&responstid=(lte+0.002)&count=100&sort=TotalPrice&rlm=List

og uanset hvad for en skærm jeg kigger på derned af så har de et kontrastforhold på max 1200:1?? og de helt dyre som faktisk kun har 1000:1.

er det noget jeg gør forkert?