Avatar billede janemil Nybegynder
17. januar 2015 - 21:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvid bar til højre på IPAD

Har lavet en menu som er Fixed. Hænderne var højt oppe og alle glade. Lige til en besøgte sitet med Ipad. Der er sådan en hvid space til højre. Nærmest som allokeret plads til en scrollbar. Vil gerne have det væk. Det er også på 2 andre DIVs på en anden underside.

.menuscrollerfixed
{
    position: fixed;
    top: 0px;
    right:0px;
    left:0px;
    bottom:0px;
}

    <table width="100%" border="0" id="menuscroller" class="menuscrollerfixed" style="z-index:100;opacity:0.9;background-color:white;">
        <tr>
            <td align="center">
                    <table width="810px" border="0">
                    <tr>
                        <td style="text-align:right;" height="60px">MENUEN ER HER</td>
                    </tr>
                </table>
            </td>
        </tr>
    </table>
Avatar billede Slater Ekspert
17. januar 2015 - 22:19 #1
Position: fixed virker ikke på iPad og mange andre tablets og mobiler. Det er bevidste beslutninger, fordi fixed elementer kan fylde for meget på en lille skærm.

- Rent bortset fra det: design i tabeller? Er vi i 1995 igen?
Avatar billede janemil Nybegynder
17. januar 2015 - 22:27 #2
>Position: fixed virker ikke på iPad og mange andre tablets og mobiler.

Jo det virker helt fint. Bortset fra jeg lige skal have det space væk.

>design i tabeller? Er vi i 1995 igen?
Ja helt ung er jeg ikke. Det passer nok meget godt det ca var der jeg lavede de første hjemmesider.

Ved Agile udvikling i starten bruger jeg altid det som er hurtigst. Det synes jeg stadig tabels er. Nok fordi jeg er gammel ;-)
Så når designerne ikke skal dræbe flere fluer skifter jeg til noget moderne. For mig spare det en masse tid.
Avatar billede janemil Nybegynder
22. januar 2015 - 20:14 #3
http://stackoverflow.com/questions/5804441/website-body-background-rendering-a-right-white-margin-in-iphone-safari

Denne lille meta løste mine problemer
<meta name = "viewport" content = "width = 1080">