Avatar billede bruze Nybegynder
18. januar 2015 - 17:39 Der er 6 kommentarer

Fullrate TV / TDC TV - signal i flere rum (uden boks)

Hejsa

Håber nogen kan hjælpe mig med følgende: Mit tv forbrug er beskedent, og jeg ønsker derfor kun at købe en lille TV-pakke fra Fullrate til kr. 100 pr. måned. Problemet er, at der kun følger én boks med (og jeg har 3 tv). Jeg kan leje ekstra bokse for kr. 69 pr. boks.

Jeg synes ikke, det er attraktivt med 3 bokse, og derfor håber jeg, at nogen har et godt forslag (fx et system, der kan "sende tv-signalet videre" til andre rum).

Ledninger eller Wireless er ligegyldigt. Skal bruge systemet i mit nye hus, hvor der alligevel skal rilles kabler ind i væggene.

P.t. er mit alternativ Yousee, men det synes jeg, er en alt for dyr løsning.

Glæder mig til at høre fra jer!

Vh
Morten
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2015 - 19:09 #1
med lille tv-forbrug, er det så ikke lettere helt at undgå tv, og bare streame fra fx dr's hjemmeside via browser og Google Cast til tv.
Alt, du kan se på browser, kan sendes frit til tv. Og du har jo fuld adgang til dr. En dongle til hvert tv, og så ingen tv-betaling (udover licens til monopolet)
Avatar billede bruze Nybegynder
18. januar 2015 - 19:58 #2
Udmærket forslag, men vil trods alt også gerne se TV2 :-) Ved godt at jeg principielt også vil kunne se TV2 online og streame til TV, men det virker ikke å fleksibelt.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2015 - 20:21 #3
ok - men tjek lige med naboer også. Min bror har fx fullrate (som yousee en del af tdc), og i den by kan de så ikke levere bredbånd hurtigt nok til at streame tv. De kører 2mpbs download. Du skal få leveringsgaranti før du skriver under på noget.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2015 - 21:39 #4
du bør ku tage output kablet, og lave til 3 - men så er vi ovre i en fordelerbox der passer, eller et special lavet kabel.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2015 - 21:39 #5
og så kan de 3 kun se det samme..
Avatar billede jk45 Forsker
18. januar 2015 - 21:46 #6
Det vil altid være det samme der kan ses på alle de tv der er i hustanden. Boxen kan kun give et signal ud.