Avatar billede Novice-1 Seniormester
19. januar 2015 - 01:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

smartTV samsung 5505 virus og anden beskyttelse"

Har netop købt smartTV jeg skal til at installerer kan det blive inficeret med virus, spyvare og lignende -(eller være født med det). I øjeblikket har jeg tænkt mig at være koblet op via boligselskabets antennestik, men hvad den dag jeg henter/ ser tidligere udsendelser fra nettet via ruter eller PC, eller på et tidspunkt smartphone og så fremdeles, eller er det præcist lige så sikkert som at se TV gennem antennestikket. --og hvad med den indbyggede browser som der skulle være i relation til sikkerhed.
Ved ikke om spørgsmålet falder indenfor eller udenfor Ekspertens område.

På forhånd tak
Avatar billede Blueeyez Mester
19. januar 2015 - 06:47 #1
Sikkerhed er jo et nostalgisk ord, men dit smart tv er jo Linux baseret mig bekendt. Så hvis du blot holder dens firmware opdateret burde der ikke ske noget der..
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. januar 2015 - 09:00 #2
Alt kan rammes af virus. Så dit TV kan i teorien også blive angrebet.
Og forklaringen med dit TV kører linux, udelukker bestemt ikke virus.

Virus kan laves til alle devices. Spørgsmål er jo oftest, hvordan rammer en virus-forfatter flest devices.

Og her vælger de jo "heldigvis" tit windows, da dette operativ system er ret godt udbredt.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2015 - 10:56 #3
Smart TV kan blive inficeret med malware når det har kontakt til internettet. En løsning kan være i følge Børsen at man får en lang adgangskode til internettet.

http://borsen.dk/nyheder/it/artikel/1/261412/smart-tvet_giver_hackere_adgang_til_din_netbank.html

Cert.dk :

"Helt fint - Linux er en solid og billig løsning. Men der kan lige så nemt være sårbarheder i et indlejret Linux-system, som der kan være i en traditionel pc. Især når der kører serversoftware oven på Linux-kernen."

https://www.cert.dk/artikler/artikler/CW14022014.shtml

Security to smart TV.

https://www.google.dk/search?q=security+to+smart+TV+shophos&oq=security+to+smart+TV+shophos&aqs=chrome..69i57.14599j0j4&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8#q=security+to+smart+TV+sophos&spell=1
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2015 - 11:07 #4
Avatar billede Novice-1 Seniormester
03. februar 2015 - 02:30 #5
pixxel    tak!!!det vil  jeg kigge på ved lejlighed

kan du lige skrive et "svar" så du kan få point
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2015 - 19:48 #6
svar