Avatar billede cadi1234 Nybegynder
19. januar 2015 - 10:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opstart af ny pc og router

har skiftet til ny pc og ny router, de er ikke sat op endnu da jeg kommer i tvivl om rækkefølgen af opstart, kan jeg opstarte routeren uden pc er klargjort eller skal pc opstartes før den nye router, vil helst ikke bruge den gamle router og pc da jeg tror der en kommet noget skidt på. Pc er skiftet fra en HP pavilion g series med Windows 7 til en HP pavilion 15-p182no med Windows 8.1 Router er skiftet fra Jensen Airlink 59300 til en Netgear Nighthawk AC 1900, der er også indkøbt en HP trådløs printer men den kan vel vente til sidst når det andet virker. Kan nogen hjælpe mig med rækkefølgen på opsætningen af dette da jeg ikke kan se logikken i det på forhånd tak
Avatar billede tuxitheone Nybegynder
19. januar 2015 - 11:37 #1
Hej!!!

Jeg ville starte med at få Computeren op at køre først, da du skal bruge noget til at konfigurere din router med..

Men hvis du har en anden computer, eller tablet kan du også lave konfigurationrene på denne enhed, så alt i alt er det op til dig selv, men jeg ville starte med at lave de opsætninger der skal lavet inden jeg sætter den på nettet..

1. Tænd conputeren
2. Tænd Routeren
3. RJ45 kabel fra router til computer
4. Lav din opsætning
5. RJ45 kabel fra router til modem/fiber/DLS/ISDN
6. Gå på nettet

Når det så er sagt, så kan du på ingen måder få noget ind på din router som bliver liggende, efter en genstart bliver alt i "cache" fjernet. har selv haft besøg af en "HACKER" som havde lagt noget "spybot" på min router, dette er dog fjernet efter en genstart af router.

Hvis du er bange for at der er nogen der kan lege med dit netværk skal du bare lade være med at åbne nogle porte og aktivere firewall på router-en, og hvis du tror der er nogen der piller, genstart da router og modem og du får en clean cache og ny IP adresse hvis du ikke køre med fast adresse..

Håber det kunne bruges

MVH
Thomas
Avatar billede cadi1234 Nybegynder
19. januar 2015 - 15:31 #2
Tak for dit svar, jeg havde ikke tænkt på at bruge min tablet til opsætning af routeren, dette bliver så  da jeg ikke kan kable til ipad, er det et problem ?
Tak for svaret
Cadi
Avatar billede cadi1234 Nybegynder
19. januar 2015 - 15:32 #3
Glemte at skrive " dette bliver så trådløst "
Cadi
Avatar billede tuxitheone Nybegynder
19. januar 2015 - 17:38 #4
Hej igen..

Ja du skal bare sætte strøm på din router, også starter den med et trådløst netværk uden sikkerhed, også skal du kunne lave de opsætninger du gerne vil der..

så som kode på det trådløse og navn osv.

MVH

Thomas
Avatar billede cadi1234 Nybegynder
20. januar 2015 - 09:23 #5
Mange tak det gør jeg du har været til stor hjælp.👍