Avatar billede Rune Sommer Mester
20. januar 2015 - 14:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

USB-power limit exeeded.

Jeg har en PC (ThinkPad L430) som jeg også har en docking-station til.

Jeg har USB-mus og et USB-tastatur (begge stanadard Logitech) sat til. Når jeg kører på batteri, så kører alting ganske fint.
Men når jeg docker min computer, så får jeg denne besked (kan ses i linket nedenfor): Power Surge on HUB-port. A USB-device has exceeded the power limits of it's hub port.
Maskinen er frisk-installeret med Win7 x64 og med opdaterede drivere osv.
Problemet opstod muligvis først efter at jeg installerede USB 3.0 driveren.

Alting virker stadig som det skal - denne besked er blot irriterende at få konstant, og den er vel heller ikke helt korrekt da der netop ikke er andre USB-devices sluttet til.

Nogen gode idéer?

http://gupl.dk/718801/
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2015 - 15:16 #1
klik på besked?
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. januar 2015 - 19:11 #2
hvad sker der hvis du kører med strøm på uden docking station?
Avatar billede Rune Sommer Mester
20. januar 2015 - 19:28 #3
Der sker ikke noget. Der er et eller andet med tilslutningen med docking-stationen som gør, at den brokker sig.
Mit keyb. og mus er tilsluttet dockingstationens USB-porte.

Måske jeg ku' prøve at afinstallere USB-driveren igen... For der var heller ingen problemer før.
Avatar billede Rune Sommer Mester
26. januar 2015 - 12:15 #4
Det var USB-driveren.  Har gendannet laptoppen til et punkt før driverinstallationen - og med alle drivere installeret - undtaget USB-driveren, er der ingen problemer!
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. februar 2015 - 00:37 #5
Lukkes.