Avatar billede EMEK Nybegynder
20. januar 2015 - 15:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Rulleliste med efterfølgende auto fyld

Jeg sidder med et lille problem. Det er i word hvor jeg eksempel vis har et felt som hedder navn, et der hedder adresse og et med telefonnummer.
Her er min tanke at jeg vil lave en rulle liste under navn, og når jeg så vælger et navn, så udfylder den selv adresse og telefonnummer. Mener helt bestemt at have set dette fungerer før, men har nu siddet og kæmpet lidt meget med det. Det kan være jeg husker helt galt at det var i excel at dette kunne lade sig gøre. Men er åben for inputs...
Avatar billede supertekst Ekspert
20. januar 2015 - 16:10 #1
Hvilken form for "skrivelse" skal du oprette?
I hvilke regi er dine data?

Det kan gøres på flere forskellige måder afhængig af opgaven.

og så velkommen til Eksperten
Avatar billede supertekst Ekspert
20. januar 2015 - 16:12 #2
PS: Hvilken version af Office anvender du?
Avatar billede EMEK Nybegynder
21. januar 2015 - 08:54 #3
Mange tak... ;)
Det der er i opgaven er som følger:

I word har jeg lavet en tabel med 3 rækker og 2 kolonner.
rækkerne til venstre er udfyldt med følgende:
Skibsnavn
Kaldesignal
MMSI nr.
rækkerne til højre er så blanke og det er her informationen skal indføres. Lige nu taster jeg bare informationen manuelt, men min tanke var at lave en rulle liste med skibs navnene, og når jeg så vælger et skibsnavn, så skulle den selv indføre resten.
Kan sige at det er hovedet i dokumentet, og resten består at en tjekliste + lidt andet men det er der styr på... :)
Det er office 2007.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. januar 2015 - 12:40 #4
En mulighed er at kombinere det med et Excel-ark, hvor oplysningerne er gemt og hvor de kan ajourføres.
Data herfra kan godt hentes ind i Word - men det kræver lidt programmering i VBA.
Avatar billede EMEK Nybegynder
21. januar 2015 - 13:37 #5
Okay vi er ude i det...
Men hvordan hentes de data automatisk ind når man vælger det ene?
Altså hvordan kan man løse dette?
Avatar billede supertekst Ekspert
21. januar 2015 - 15:45 #6
Måske er der nogen, der har en løsning.
Avatar billede EMEK Nybegynder
22. januar 2015 - 22:42 #7
1000 tak for hjælpen
Avatar billede supertekst Ekspert
26. januar 2015 - 17:45 #8
Selv tak - husk at SVAR ikke skal anvendes af opgavestiller - men kun af forslagsstiller (svar på opgaven). Anvend kommentar.

Opgavestiller kan acceptere et svar for at give point.

Nu kan du acceptere dit eget svar og derved tage point og lukke tråden.
Avatar billede supertekst Ekspert
27. januar 2015 - 08:30 #9
Et svar