20. januar 2015 - 15:39Der er
8 kommentarer og 1 løsning
Rulleliste med efterfølgende auto fyld
Jeg sidder med et lille problem. Det er i word hvor jeg eksempel vis har et felt som hedder navn, et der hedder adresse og et med telefonnummer. Her er min tanke at jeg vil lave en rulle liste under navn, og når jeg så vælger et navn, så udfylder den selv adresse og telefonnummer. Mener helt bestemt at have set dette fungerer før, men har nu siddet og kæmpet lidt meget med det. Det kan være jeg husker helt galt at det var i excel at dette kunne lade sig gøre. Men er åben for inputs...
Mange tak... ;) Det der er i opgaven er som følger:
I word har jeg lavet en tabel med 3 rækker og 2 kolonner. rækkerne til venstre er udfyldt med følgende: Skibsnavn Kaldesignal MMSI nr. rækkerne til højre er så blanke og det er her informationen skal indføres. Lige nu taster jeg bare informationen manuelt, men min tanke var at lave en rulle liste med skibs navnene, og når jeg så vælger et skibsnavn, så skulle den selv indføre resten. Kan sige at det er hovedet i dokumentet, og resten består at en tjekliste + lidt andet men det er der styr på... :) Det er office 2007.
En mulighed er at kombinere det med et Excel-ark, hvor oplysningerne er gemt og hvor de kan ajourføres. Data herfra kan godt hentes ind i Word - men det kræver lidt programmering i VBA.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.