Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2015 - 23:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvilken router ?

Hej.

Jeg har i dag internet gennem yousee, og dermed fået deres
DSL/Router box. Det fungere også ok, men som så mange andre
har jeg problemer med at lave portforward til min NAS.
Efter at have surfet nettet tyndt og fundet ud af andre har
samme problem og ingen løsning andet end at deaktivere
router delen i yousee's box, og så selv sætte en router op, har jeg valgt det samme. Og så virker det som det skal.
Jeg har dog kun en ældre d-link router der ikke er særlig hurtig
på den trådløse del.
Så nu vil jeg købe en ny router.
Jeg har kikket på følgende.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/DIR810AC/d-link-tradlos-ac750-dual-band-cloud-router#tab-more-info

og

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/LINKSE1200/linksys-n300-wi-fi-n-router-e1200#tab-specs

Nogle råd til valg, eller er der noget helt andet.
Prisen har jo lidt at sige..
Avatar billede Blueeyez Mester
21. januar 2015 - 09:03 #1
D-link har jeg aldrig hørt noget godt om og derfor aldrig brugt.
Linksys har jeg været stor fan af, men skrottede min EA6900 ret hurtigt og i dag har jeg følgende: http://www.edbpriser.dk/router/tp-link-tl-wdr4300-n750-dual-band-gigabit-router-with-twin-usb-ports-id-6797542.aspx

umiddelbart klarer den sig lige så godt som Linksys EA6900, men den har bare ikke ac teknologi i sig.
Dog er der nyere firmware, en wifi tænd sluk knap (Har os en nas, men slukker wifi om natten/når det ikke bruges).
Strømforbruget er os lavere end EA6900.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2015 - 15:30 #2
Lukket