Avatar billede malt2262 Nybegynder
21. januar 2015 - 21:26 Der er 6 kommentarer

Virusprogram

Jeg har windows defender på min computer da jeg fik den åbenbart. Jeg er i tvivl om det er godt nok, eller jeg også skal have avast. Kan jeg virkelig godt nøjes med windows defender tak på forhånd! :)
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2015 - 01:39 #1
nej, den finder ikke alt det samme som AVG og andre.
efter min mening er windefender ikke en bønne værd..
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2015 - 07:08 #2
Hvis man læser tests af Windows Defender detekterer den ikke virus så godt som mange andre programmer. Den ligger i følge de tests jeg har set ret langt nede i rækken. Jeg bruger ikke Defender på min pc. Jeg har Avast free installeret, og har samtidigt også Malwarebytes pro kørende.
Malwarebytes konflikter ikke med antivirusprogrammet.
Du må ikke have to antivirusprogrammer kørende på samme tid, da computeren bliver sløv og i værste fald kan de konflikte med hinanden.
Men om du vælger AVG eller Avast er der ikke den store forskel på.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2015 - 12:24 #3
Kan jeg virkelig godt nøjes med windows defender tak på forhånd! :)

Ikke i følge Microsoft:

"Microsoft has admitted Windows users should install antivirus above and beyond its own Security Essentials"

Oversat :
"Microsoft har erkendt Windows-brugere bør installere antivirus som er bedre end Security Essentials"

http://www.pcpro.co.uk/news/security/384394/microsoft-security-essentials-is-designed-to-be-bottom-of-the-antivirus-rankings
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2015 - 15:57 #4
Det er faktisk dårligt at de ikke kan/eller vil lave et bedre antivirusprogram til at beskytte deres eget system.
De burde vide hvordan dette skulle skrues sammen
Avatar billede buttwipe Juniormester
23. januar 2015 - 15:30 #5
#4
Microsoft vil formentlig blive sagsøgt af de øvrige producenter af sikkerhedssoftware, når deres omsætning falder drastisk.
Man skal træde varsomt, når man har så stor en andel af markedet for operativsystemer.

Man kan så undre sig over hvorfor de overhovedet leverer et sikkerhedsprogram med i pakken, men det er måske for at se hvor grænsen går.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2015 - 17:15 #6
Ja det må være baggrunden for at der er som det er.

Jeg havde så hellere set at de havde beholdt Defender som den var før, og så at sikkerhedscanteret havde advaret om at man skulle installere et antivirus program.