Avatar billede Gonner Nybegynder
24. januar 2015 - 10:45 Der er 2 kommentarer

Åbning af Word/Excelfiler fra NAS server

Hej Jeg har en D-Link NAS-323 server i mit netværk, hvor billeder samt div dokumenter ligger på. Har flere PCér på netværket og Studenter Office på dem...
Men hvorfor kan man ikke åbne filer på NAS server, når man står inde i Word eller Excel på de enkelte PCér, ej heller gemme på NAS. Jeg skal altid kopier filerne ned fra NAS til PC og så kan jeg åbne dem uden problemer...

Billeder kan jeg sagtens åbne direkte på NAS

mvh Henrik
Avatar billede strych9 Praktikant
24. januar 2015 - 11:50 #1
Et forsøg værd, men jeg har ikke lige en dansk office, så du må se om du kan finde gennem menuerne:

I et program som f.eks. Word, gå til File -> Options, Vælg Trust Center nederst til venstre, og klik Trust Center Settings. Gå så til trusted locations, og sæt flueben ved "Allow trusted locations on my network (not recommended)".

Hvis det ikke virker så husk at fjerne indstillingen igen.
Avatar billede Gonner Nybegynder
25. januar 2015 - 13:49 #2
Hej
Tak for svaret... Det ændrede dog ingenting.....

mvh Henrik