Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2015 - 00:22 Der er 14 kommentarer

Allle billeder slettet hjælp!

Hej, alle sammen
Jeg har et problem som jeg håber I kan hjælpe mig med at blive løst!
Jeg skulle formater min computer igår, og i den forbindelse, kopierede jeg alle mine filer, billeder og andre dokumenter over i min "Verbatim usb ekstern hardisk!" mine filer fyldte ca. 18 gb.
Jeg overførte filerne, og så efterfølgende at filerne var blevet kopieret over. Derefter begyndte jeg at nustille min computer.

Dagen efter, da jeg så tilsluttede "min eksterne hardisk!" efter min computer er blevet formateret, så kan jeg ikke se mine filer i usb drevet. Men når jeg højre klikke på drevinformation, og sammenligner hvor meget data der ligger på drevet vs. det der står i drev info der er lagret, kan jeg se at der er en forksel på ca. 18 gb!

Det vil sige, min filer må være et sted i drevet?
Kan I hjælpe mig med at få mine filer tilbage?

Venligste hilsen
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2015 - 00:53 #1
du skal nu have endnu en disk, og kopiere over på den.
https://www.piriform.com/recuva
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2015 - 01:01 #2
jeg er ikke helt med? kan du forklar det lidt bedre?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2015 - 07:35 #3
når du forsøger at redde data fra den usb disk, så skal du kopiere over på en anden! ellers går det galt.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
25. januar 2015 - 07:38 #4
Du behøver ikke en ekstra disk.
Installer Recuva på din pc.
Lad Recuva søge efter filerne på den eksterne disk.
Lad Recuva gendanne filerne til harddisken på din pc - hvis den kan finde dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 09:18 #5
Problemet er så ikke bare at du mangler ejerskab af filerne?

Du har jo lavet en ny installation, og brugeren her svarer måske ikke helt til den som du har på den eksterne harddisk.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
25. januar 2015 - 09:55 #6
Forslag #5 lyder mere sandsynligt. Hvis filerne var slettet, ville drevinformation ikke sige, at 18 gb er brugt.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
25. januar 2015 - 10:07 #7
Boot pc'en med en Linux live-cd. Linux er ligeglad med Windows ejerskab af filer.
http://lubuntu.net/
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2015 - 10:09 #8
Jeg har prøvet recuva men den kan ikke finde nogen filer overhovedt!
Og ja der står 18gb brugt! I drev info
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 11:03 #9
#7 Jeg er enig :-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
25. januar 2015 - 11:14 #10
Recuva kan kun finde slettede filer, derfor ligger de stadig på disken.
Hent et iso image med Lubuntu (letvægt Linux) og brænd en cd.
Boot pc'en med cd. Vælg "Prøv Lubuntu uden at installere".
Linux kan se filerne og kopiere dem til et andet drev.
Jeg ved desværre ikke, om dette ophæver evt. ejerskab af filerne, når de igen skal åbnes i Windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 13:14 #11
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2015 - 11:48 #12
yes fandt ud af det. man skal bruger recuva :)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juli 2015 - 12:21 #13
Det var godt du reddede filerne. Skal vi ikke bede FinnRasmussen om at lægge svar så du kan give ham point?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
19. juli 2015 - 16:24 #14
Ligemeget med point. Luk spørgsmålet ved at acceptere dit eget svar.